جهان

کشته شدن 2 کارمند صلیب سرخ جهانی در شمال پایتخت یمن

حملات روز چهارشنبه افراد مسلح به شمال صنعا پایتخت یمن منجر به کشته شدن 2 کارمند کمیته بین المللی صلیب سرخ در این کشور شد.

 

 

 

حملات روز چهارشنبه افراد مسلح به شمال صنعا پایتخت یمن منجر به کشته شدن 2 کارمند کمیته بین المللی صلیب سرخ در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، «ریما کمال» سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت که 2 نفر از کارمندان این نهاد امروز صبح در حمله افراد مسلح به صورت وحشیانه ای کشته شدند.

از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف عربستان و متحدانش حملات خود به پایگاه الدیلمی در صنعا را از بامداد امروز (چهارشنبه) از سرگرفتند.

همچنین جنگنده های ائتلاف شماری از مناطق شهر تعز در جنوب یمن را هدف قرار دادند که منجر به تخریب منازل شهروندان و ساختمان های عمومی شد.

یک مقام ارتش یمن دراین باره گفت: این حملات در تلاشی بیهوده برای حمایت از مزدوران عربستان در برابر مبارزان ارتش و نیروهای مردمی صورت می گیرد.

جنگنده های عربستان روز گذشته مواضع برخی نیروهای خود در منطقه جدعان در استان مارب را چند بار بمباران کردند و مدعی شدند اشتباه رخ داده است.

جنگنده های عربستانی پیش از این نیز مواضع آنها را در استان حضرموت و دیگر شهرهای یمن هدف قرار داده اند. 

امارات نیز عربستان را در این حملات بیش از پیش حمایت کرده است که به گفته برخی منابع آگاه, عربستان و امارات بر سر استان حضرموت یمن به اختلافاتی برخورده اند.

استان حضرموت یکی از مناطق نفت خیز یمن است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا