جهان

محاصره تروریست‌ها در منطقه‌ای به وسعت کمتر از یک کیلومتر/ آزادسازی «زبدانی» قریب‌الوقوع گزارش می‌شود

نیروهای ارتش سوریه در حال استقرار مجدد در منطقه و تثبیت حضور خود در مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها هستند، که به این ترتیب عرصه بر تروریست‌ها هر چه بیشتر تنگ می‌شود.

 

 

 

نیروهای ارتش سوریه در حال استقرار مجدد در منطقه و تثبیت حضور خود در مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها هستند، که به این ترتیب عرصه بر تروریست‌ها هر چه بیشتر تنگ می‌شود.

ارتش سوریه و نیروهای مردمی، با پیشروی به سمت مضایا واقع در منطقه ای کوهستانی در اطراف شهر زبدانی، حلقه محاصره این شهر را کامل و تنگ‌تر کردند.

با پیشروی نیروهای ارتش و نیروهای مدافع مردمی در منطقه راهبردی مضایا، امکان نفوذ سنی های تند رو به شهر زبدانی غیر ممکن به نظر می رسد.

با عملیات موفقیت آمیز در منطقه مضایا، تروریست‌های مسلح در منطقه‌ای به مساحت کمتر از یک کیلومتر مربع در داخل شهر زبدانی در محاصره بسر می‌برند و آزادسازی شهر زبدانی قریب الوقوع گزارش می‌شود.

از سوی دیگر روز چهارشنبه منابع میدانی، از تسلط کامل ارتش این کشور و نیروهای مردمی، بر شهرک زبدانی پس از عقب نشینی مهاجمان مسلح به طرف مضایا خبر دادند.

پس از عقب نشینی تروریست‌های تکفیری به سمت منطقه مضایا خنثی سازی تمامی بمب‌های کنار جاده ای به منظور اعلام این منطقه به عنوان منطقه امن آغاز شده است.

تاکنون تعداد زیادی از سنی های تکفیری که بیشتر آن‌ها وابسته به گروه تروریستی جبهة النصرة شاخه القاعده در سرزمین شام و گروهکی موسوم به احرار الشام که مورد حمایت برخی کشورهای عربی هستند، به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند. 

الزبدانی در مسیر دمشق، حمص و منطقه الساحل واقع شده لذا از اهمیت استراتژیکی زیادی برای طرفین درگیر برخوردار است.

 این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سوریه است که پیش‌تر به دست سنی های تند روی داعش سقوط کرده بود، و پس از آن تروریست‌های احرار الشام این شهر را اشغال کرده بودند.

شهر شیعه نشین الزبدانی در جنگ داخلی سوریه و پس از اشغال توسط سنی های تند رو، یکی از دروازه‌های اصلی ورود تسلیحات و مخالفان به قلمون به شمار می‌رود.

شهر شیعه نشین الزبدانی با مساحت سه هزار کیلومتر، تنها 45 کیلومتر با دمشق فاصله دارد و در یازده کیلومتری مرز لبنان واقع شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا