جهان

نیویورک‌ تایمز گزارش داد : پنتاگون برای موفق جلوه دادن ائتلاف، در حال تحریف گزارش عملیات علیه داعش است

روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد مقامات آمریکایی در ارزیابی نتایج حملات به مواضع تروریست¬های داعش در عراق و سوریه دست می برند.

 

 

روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد مقامات آمریکایی در ارزیابی نتایج حملات به مواضع تروریست¬های داعش در عراق و سوریه دست می برند.

بنا بر این گزارش، با درز اطلاعاتی از احتمال تحریف گزارش‌های رسمی، بازپرس‌های پنتاگون در حال تحقیق در این مورد هستند.

تحقیقات اداره کل وزارت دفاع آمریکا در این مورد پس از آن آغاز شده که دستکم یک تحلیلگر آژانس اطلاعات دفاعی این کشور به مقامات اعلام کرده است، شواهدی دارد که نشان می‌دهد مقامات ارشد در حال تنظیم مجدد نتایج ارزیابی‌های اطلاعاتی هستند.

این گزارش‌ها که توسط فرماندهی مرکزی ایالات متحده که عملیات این کشور در عراق و سوریه را تحت نظارت دارد، تهیه شده‌اند، قرار بوده به مقامات بلندپایه آمریکا از جمله شخص باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور ارائه شوند.

به گفته نیویورک تایمز، این اتفاقات، سوالات تازه‌ای در مورد سمت و سوی اقدام نظامی و همچنین دلیل تحریف ارزیابی‌ها، مطرح می‌کند.

این روزنامه همچنین انتشار گزارش‌های تحریف‌شده را با اقدام دولت جورج بوش در ارائه اطلاعات غلط و ادعای واهی وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، مقایسه کرده است.

عملیات آمریکا و متحدان آن که سال گذشته ابتدا در مناطق کردنشین عراق آغاز شد و سپس در ماه سپتامبر با ادعای تلاش برای «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» به دیگر مناطق عراق و همچنین سوریه بسط یافت، تاکنون موفقیت چندانی نداشته و تنها به حملات پراکنده هوایی محدود بوده است.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع آمریکا تاکنون واکنشی به گزارش نیویورک‌تایمز نشان نداده است.

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/08/27/000147.mp4{/mp4remote}  

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا