جهان

مسلمانان استرالیا انتشار ویدئوی ضداسلامی را محکوم کردند

رهبران مسلمان استرالیا اقدام یک گروه راست‌گرای افراطی این کشور در انتشار ویدئویی علیه مساجد شهر «بریزبن» را به شدت محکوم کردند.

 

 

رهبران مسلمان استرالیا اقدام یک گروه راست‌گرای افراطی این کشور در انتشار ویدئویی علیه مساجد شهر «بریزبن» را به شدت محکوم کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، رهبران مسلمان استرالیا تأکید کردند که این حرکت بخشی از تلاش هدفمندی است که با هدف تروریست جلوه دادن جامعه مسلمانان انجام می‌شود.

علی قادری، سخنگوی شورای اسلامی کوئینزلند، در این باره گفت: این افراد در حال اجرای یک تلاش هدفمند به دنبال واکنش ما هستند.

در این ویدئو عده‌ای از اعضای گروهی افراطی، موسوم به لیگ دفاع استرالیا، با رفتن به مساجد بریزبن، اسلام و مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند.

این ویدئو که، دوم شهریورماه، در فضای مجازی منتشر شد به دلیل همزمانی با دریافت نامه‌های تهدیدآمیز و نیز جمع شدن شبانه عده‌ای ناشناس در مقابل مسجد «هلند پارک»، نگرانی مسلمانان را دوچندان کرده است.

فردی در این ویدئو با اشاره به اینکه روز شنبه، 7 شهریور، تظاهراتی علیه ساخت یک مسجد در شهر «بندیگو» در مرکز ویکتوریا برگزار خواهد شد، سؤال می‌کند که چرا مسلمانان بریزبن باید این همه مسجد داشته باشند؟

این گروه همچنین با اعتراض نسبت به ساخت یک مسجد دیگر در منطقه «الگستر» بریزبن می‌گوید که ما مسلمانان را اینجا نمی‌خواهیم.

لیگ دفاع استرالیا که وابسته به حزب افراطی لیگ دفاع انگلیس است در سال 2009 به ثبت رسید. این گروه در راستای ترویج احساسات و تفکرات ضداسلامی در استرالیا فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا