جهان

پیشنهاد دوباره صلح از سوی «منصور هادی» به انصارالله و ارتش یمن

منصورهادی، رئیس‌جمهوری متواری یمن به عربستان، به مذاکرات «عمان» واکنش نشان داده و در مقابل آن پیشنهاداتی ارائه داده است.

 

 

منصورهادی، رئیس‌جمهوری متواری یمن به عربستان، به مذاکرات «عمان» واکنش نشان داده و در مقابل آن پیشنهاداتی ارائه داده است.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع یمنی گزارش داد: طبق پیشنهاد صلح منصور هادی، در مرحله اول «انصارالله» و «علی عبدالله صالح» باید قطعنامه 2216 سازمان شورای امنیت را فورا به طور کامل به اجرا بگذارند.

در بند دوم این پیشنهاد آمده است: ارتش و کمیته‌های مردمی باید از تمام شهرها و استان‌ها از جمله «صنعاء» و «صعده» عقب نشینی کنند.

طبق بند سوم این پیشنهاد، آتش‌بس به مدت دو هفته برقرار می‌شود و قابل تمدید نیز هست و بند چهارم آن به انحلال کمیته‌های مردمی و تسلیم سلاح ایشان اشاره دارد.

در بند پنجم بر آزادی وزیران دفاع و آموزش فنی دولت منصورهادی تأکید شده است.

طبق پیشنهاد دولت خودخوانده منصورهادی در ریاض، بند ششم از این طرح، آمده است؛ باید گروهی از ناظران نظامی تحت نظارت بین‌المللی جهت اجرای شروط تشکیل شود و در بند هفتم نیز انجام تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه یمن به طور تمام و کمال مطرح شده است.

این برای چندمین بار است که سعودی‌ها و منصور هادی در پیشنهادات صلح خود، عقب‌نشینی انصارالله و ارتش از تمامی استان‌ها و تحویل سلاح‌ها را مطرح می کنند که هر بار نیز این گونه طرح‌ها با بی اعتنایی نیروهای یمنی مواجه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا