جهان

تبريك توافق هسته اى به ملت ايران از سوى بنياد جهانى آيت الله العظمى شيرازى

مذاکرات ايران و گروه پنج به اضافه يك ، سرانجام به پايان رسيد و اختلافی که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل شد.

 

 

 

مذاکرات ايران و گروه پنج به اضافه يك ، سرانجام به پايان رسيد و اختلافی که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل شد.
بنياد آيت الله العظمى شيرازى، طى بيانيه اى اين موفقيت را به ملت ايران تبريك گفته و نكاتى سازنده را به مقامات ايران ارائه داده است

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی ، و وزیر امور خارجه ایران، همراه با وزرای خارجه كشورهاى پنج به اضافه يك ” برنامه جامع اقدام مشترک ” را بر مبنای مولفه های اساسی که در تاریخ 13 فروردین ماه در لوزان سوییس تفاهم شده بود ، مورد موافقت قرار دادند.

برنامه جامع اقدام مشترك ، دربرگیرنده برنامه بلندمدت ایران ، و مشتمل بر محدودیت های توافق شده در مورد برنامه هسته ای ایران است، که لغو جامع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحریم های چندجانبه و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران، شامل گام

هایی برای دسترسی در زمینه های تجارت، فن آوری، تامین مالی و انرژی، را موجب خواهد شد.

بنياد آيت الله العظمى شيرازى طى بيانيه اى توافق هسته اى را به فال نيك گرفته و اين پيروزى را به ملت ايرات تبريك گفته است.


اين بنياد همچنين مقامات ايران را به بازخوانى و رسیدگی پرونده هاى معلق در اين كشور، به ویژه پرونده هاى مربوط به حقوق بشر و آزادى هاى سياسى و شخصى فرا خوانده است.


در اين بيانيه، از تواقق هسته اى به ورق خوردن برگی جديد از تاريخ تعبير شده است كه خواستار اصلاح برخى قوانين به منظور كاهش سطح اختلافات است كه كاهش نقض حقوق را در پى داشته باشد و اين امر مستلزم گسترش جو دموكراسى در كشور ايران مى باشد.


بنابراين بنياد آيت الله العظمى شيرازى توجه مقامات ايرانى را به چند نكته مهم جلب نموده است:


١. ايجاد بسترى امن براى تمامى روند هاى سياسى و فكرى و الگو گرفتن از سياست اميرالمؤمنين عليه السلام در مقابل مخالفان.
٢. آزادى زندانيان سياسى و مخالفان، و برقراری آزادى كامل بيان، منطبق با آيه شريفه لا اكراه فى الدين.
٣. عدم اخذ ماليات از شهروندان و جلوگيرى از وارادات بيش از حد كالاهاى تجارى و رونق بخشيدن به اقتصاد داخلى
٤. ضمانت آزادى سفر از و به كشور ايران و اقامت در داخل و خارج اين كشور.
٥. آزادى كامل و همه جانبه اقتصادى.

اميد است در نظر گرفتن اين نكات، رفاه و آسايش ملت ايران و شكوفايى در تمامی عرصه ها را به دنبال داشته باشد.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/16/01.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا