جهان

راهپیمایی طرفداران حزب سلفی التحریر، در استانبول

دو هزار طرفدار و حامی حزب التحریر در ماه رمضان در شهر استانبول راهپیمایی کردند و خواستار تشکیل سیستم به اصطلاح خلافت اسلامی شدند

 

دو هزار طرفدار و حامی حزب التحریر در ماه رمضان در شهر استانبول راهپیمایی کردند و خواستار تشکیل سیستم به اصطلاح خلافت اسلامی شدند.

حزب التحریر که از اندونزی تا کشورهای شمال آفریقا حامیانی دارد خواستار برچیده شدن همه نظام های حکومتی و تاسیس نظام های حکومتی به شیوه خلافت در سرتاسر جهان اسلام است.

طرفداران التحریر در استانبول پس از پایان نماز جمعه و خروج از مسجد فاتح استانبول بدون دخالت و ممانعت پلیس در حالی که پرچم های  “لا اله الا الله” در دست داشتند دست به راهپیمایی زدند.

آنها شعار می دادند:” از ترکیه تا مصر، از اندونزی تا مراکش، از لبنان تا عراق ؛ خلافت ، خلافت.”

چندی پیش نیز طرفداران التحریر در اندونزی با برپایی یک راهپیمایی  10 هزار نفری خواستار برچیده شدن نظام دموکراسی و برپایی نظام خلافت اسلامی شدند.

حزب التحریر در سال 1957 توسط یک روحانی فلسطینی در شهر قدس پایه گذاری شده است. این حزب سلفی خواهان برپایی نظام خلافت در سراسر جهان اسلام است.

برخی کشورها این حزب را در زمره گروه های تروریستی وارد کرده اند ولی به دلیل خشن نبودن غالب تحرکات هواداران این گروه کشورهای اسلامی با این گروه ها مدارا می کنند.

گفتنی است حزب اخوان المسلمین نیز یکی دیگر از احزاب با تفکر سلفی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا