جهان

درخواست سازمان ملل، برای توقف سرکوب معترضان بحرینی و تحقیق در مورد شکنجه زندانیان

“کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد” درباره بدرفتاری و شکنجه زندانیان زندان سیاسی “جو” در بحرین، ابراز نگرانی کرد

 

“کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد” درباره بدرفتاری و شکنجه زندانیان زندان سیاسی “جو” در بحرین، ابراز نگرانی کرد.

وى حل بحران بحرین را نه با ابزارهای امنیتی و سرکوب منتقدان ، بلکه با گفت و گوی واقعی میان دولت و مخالفان، بدون هر گونه پیش شرط، دانست.

“رابرت کولویل” سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : این سازمان، تحقیق بی طرفانه در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان به ویژه پس از رویدادهای 10 مارس 2015  در زندان ” جو ” را خواستار است.

از زمان ناآرامی های خشونت آمیز در دهم مارس ۲۰۱۵ (20 اسفند) در زندان مرکزی جو؛ بسیاری از زندانیان این زندان تحت شکنجه قرار گرفته اند و از ملاقات با خانواده های خود محرومند.

نیروهای امنیتی بحرین در  10 مارس 2015 ، برای مقابله با زندانیان خشمگینی که  به ضرب و شتم مادر یکی از زندانیان اعتراض کرده بودند ، به زندان جو یورش بردند و صدها نفر را زخمی کردند.  به همین علت سازمان های حقوقی خواهان تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق در این زمینه و دادن اجازه به صلیب سرخ برای تماس با زندانیان زندان جو هستند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: حل بحران بحرین نه با ابزارهای امنیتی و سرکوب منتقدان بلکه با گفت و گوی واقعی و بدون هرگونه پیش شرط  میان دولت و مخالفان ، اجرای توصیه های شورای حقوق بشر ژنو، و کمیته بحرینی مستقل حقیقت یاب ، و اجرای توصیه های کمیته ملی حقوق بشر بحرین توسط دولت منامه ؛ میسر خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا