جهان

گرایش روزافزون والدین استرالیایی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس اسلامی

والدین مسلمان استرالیایی  ، مدارس اسلامی را بهترین گزینه برای آموزش کودکانشان ، در فضایی به دور از آزار و اذیت مدارس دولتی می‌دانند

 

والدین مسلمان استرالیایی  ، مدارس اسلامی را بهترین گزینه برای آموزش کودکانشان ، در فضایی به دور از آزار و اذیت مدارس دولتی می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری The Australian، عبدالله خان، رئیس انجمن مدارس اسلامی استرالیا می‌گوید:  تمرکز علمی یکی از  دلایل انتخاب مدارس ما توسط والدین است ، اما دلیل اصلی آن، ارزش‌ها و آموزش‌های دینی است که در این مدارس وجود دارد.

آمارهای ارائه شده از سوی سازمان آموزش فدرال استرالیا نشان می دهد که از سال 2009 تا سال 2014  ، ثبت نام در مدارس اسلامی بیش از 82 درصد رشد داشته است.

به عقیده عبد الله خان این رشد ، نتیجه مستقیم افزایش جمعیت مسلمانان در استرالیاست.

اما پیتر جونز، معلم استرالیایی – که در بیشتر مدارس اسلامی حضور داشته تا در مورد آموزش اسلامی تحقیق کند – نظر دیگری دارد و این افزایش را به آزار و اذیت کودکان مسلمان در مدارس غیراسلامی مرتبط می‌داند.

وی می‌گوید: بسیاری از والدین و دانش‌آموزان احساس می‌کنند که در مدارس اسلامی امنیت بیشتری وجود دارد.

مسلمانان ، بیش از 200 سال است در استرالیا سکونت دارند و  حدود 2 درصد از جمعیت 23 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند ، و اسلام پس از مسیحیت پرطرفدارترین دین در این کشور است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا