جهان

وضعيت وخيم مهاجران مسلمان روهينينگا

در حالی که هشت هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میان دریا بدون همراه داشتن آب و غذا سرگردان ماند‌ه‌اند، مقامات اندونزی از پناه‌دادن به آنان امتناع می‌کنند

 

در حالی که هشت هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میان دریا بدون همراه داشتن آب و غذا سرگردان ماند‌ه‌اند، مقامات اندونزی از پناه‌دادن به آنان امتناع می‌کنند.

به گزارش سایت خبرگزاری zeynebiye.com، تراژدی مسلمانان مهاجر در آسیای جنوبی همچنان ادامه دارد. نزديك هشت هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی اهل میانمار و بنگلادش، بدون همراه داشتن آب و غذا در میان دریا سرگردان مانده‌اند.

هفته گذشته، مردم ساکن منطقه ساحلی «آچه» اندونزی 700 تن از مهاجرین را به وسیله‌ امکانات موجود، نجات دادند.

یکی از ماهیگیران اهل آچه در این باره می‌گوید: «مقامات کشور به ما دستور داده‌اند که حتی در صورت غرق شدن نیز آن‌ها را نجات ندهیم».

سازمان ملل می‌گوید مسلمانان روهینگیا یکی از اقلیت‌هایی در جهان هستند که بیشترین آزارها را تحمل می‌کنند. هزاران مسلمان روهینگیا در میانمار زندگی می‌کنند اما دولت این کشور از دادن حق شهروندی به آنان خودداری می‌کند. همچنین، مسلمانان روهینگیا با محدودیت‌های تردد، ازدواج و فرصت‌های اقتصادی مواجه هستند واين امور باعث مهاجرت بسيارى از آنها به كشور هاي همسايه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا