جهان

اعلام انحلال یک حزب ضداسلامی در سوئد

حزب «نئونازی اسونسکارناس» سوئد که با سیاست‌های ضد اسلامی و مخالفت با حضور مسلمانان در این کشور شناخته می شد، به دلیل عدم کسب آرای لازم در انتخابات پارلمانی این کشور، انحلال خود را اعلام کرد

 

حزب «نئونازی اسونسکارناس» سوئد که با سیاست‌های ضد اسلامی و مخالفت با حضور مسلمانان در این کشور شناخته می شد، به دلیل عدم کسب آرای لازم در انتخابات پارلمانی این کشور، انحلال خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری trtturk، حزب «نئونازی اسونسکارناس» سوئد که با سیاست‌های ضد اسلامی و نژادپرستی شناخته می‌ شد، در سال 2008 میلادی با هدف اخراج مسلمانان مهاجر و ممانعت از ورود آنان به این کشور اعلام موجودیت کرده بود.

چندی پیش «استفان یاکوبسن»، رئیس حزب نئونازی اسونسکارناس، طی بیانيه‌ای در سایت اینترنتی این حزب، اظهار داشت: علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در راستای اهداف حزب نئونازی انجام شد، این حزب در انتخابات ماه سپتامبر سال گذشته آرای لازم را کسب نکرده ؛ به همین دلیل این حزب انحلال خود را اعلام می‌کند.

گفتنی است، حزب نئونازی اسونسکارناس، در انتخابات پارلمانی سال گذشته در سوئد، از 7 میلیون آرای صحیح صندوق‌های رأی، تنها 10 هزار رأی را به خود اختصاص داده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا