جهان

خشم مسلمانان فرانسه در پی ممانعت مسئولان یک مدرسه از ورود یک دختر مسلمان

اخبار رسيده از پاريس پايتخت کشور فرانسه حاکي از آن است که مسئولان يکي از مدارس  اين کشور، در اقدامي نژادپرستانه و ضد ديني، بخاطر پوشيدن دامن بلند، جلوى ورود يک دختر مسلمان به مدرسه را گرفتند

 

اخبار رسيده از پاريس پايتخت کشور فرانسه حاکي از آن است که مسئولان يکي از مدارس  اين کشور، در اقدامي نژادپرستانه و ضد ديني، بخاطر پوشيدن دامن بلند، جلوى ورود يک دختر مسلمان به مدرسه را گرفتند.

در پي اين اقدام و انتشار خبر آن در رسانه ها، موجي از خشم فضاي مجازي را عليه کشور فرانسه فرا گرفت. خشم کاربران به قدري زياد بوده که حتي رسانه هاي فرانسوي نزديک به دولت در اين کشور نتوانستند مقابل چنين وضعيتي سکوت کنند.

در همين راستا روزنامه پر مخاطب «لوموند»‌ با انتشار گزارشي به جزئيات اين حادثه پرداخت،‌ البته این روزنامه تلاش کرد به گونه اي بي طرفانه اين اتفاق را بازگو کند.

گفتني است، اين اتفاق نه تنها مسلمانان فرانسه را خشمگين کرده بلکه افکار عمومي اين کشور را نيز عليه مسئولان اين مدرسه تحريک کرده از همين رو «پاتريس دوتو» معاون تربيتي منطقه اي که اين مدرسه در آن قرار دارد تلاش کرد در گفتگو با يکي از رسانه هاي فرانسوي، فضا را آرام کند.

شايان ذکر است، اين اولين اقدام ضد اسلامي و نژاد پرستانه اي نيست که در فرانسه رخ مي دهد. چند ماه پيش نيز يک نشريه فرانسوي با انتشار کاريکاتور توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله احساسات مسلمانان سراسر جهان را برانگيخت.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا