جهان

عملیات ویژه ارتش نیجریه و نجات گروهی دیگر از زنان و دختران ربوده شده ، ازچنگ تروریستهای بوکوحرام

ارتش نیجریه اعلام کرد، 234 گروگان دیگر دختر و زن را از پایگاه گروه تروریستی بوکوحرام در جنگلی در شمال شرقی این کشور نجات داده است

 

ارتش نیجریه اعلام کرد، 234 گروگان دیگر دختر و زن را از پایگاه گروه تروریستی بوکوحرام در جنگلی در شمال شرقی این کشور نجات داده است.

به این ترتیب شمار کل دختران و زنان آزاد شده در این چند روز اخیر که در 6 ساله اخیر به وسیله گروه تروریستی بوکوحرام ربوده و به گروگان گرفته شده بودند، به بیش از677 تن می رسد.

ستاد دفاعی نیجریه روز شنبه در پیامی در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که گروه دیگری مرکب از 234 زن و کودک روز پنجشنبه از جنگل سامبیسا نجات داده شدند.

این عملیات پس از اعزام یگان های نیروی زمینی ارتش به این جنگل، در پی چند هفته حملات هوایی به این منطقه، صورت گرفت.

به گفته سرلشگر کریس اولاکلادی سخنگوی ارتش، عملیات ارتش در این جنگل از چند جبهه ادامه دارد و تلاش ها بر نجات جان گروگان های غیرنظامی و نابود کردن تمامی اردوگاه ها و تاسیسات تروریست ها در این جنگل متمرکز شده است که آخرین پایگاه گروه تروریستی بوکوحرام به شمار می رود.

هنوز شمار دختران زنان پسران و مردانی که در دوره 6 ساله عملیات تروریستی بوکوحرام ربوده شده اند، به طور دقیق مشخص نیست و ارتش نیجریه نیز تنها از نجات جان زنان و دختران خبر داده است.

تروریست های بوکوحرام از برخی زنان به عنوان سپر انسانی برای نیروهای خود استفاده و آن ها را وادار می کند که به سوی نیروهای نظامی که برای نجات آن ها اقدام می کنند، تیراندازی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا