جهان

هشدار سازمان های اطلاعاتی هند در خصوص افزایش ورود سعودی های مروج تفکرات وهابی، به این کشور

ترویج تفکرات افراطی وهابی در پوشش گردشگر از عربستان و چند کشور عربی به هند باعث شد که سازمان های اطلاعاتی این کشور نسبت به فعالیت این گروهها در هند هشدار دهند

 

ترویج تفکرات افراطی وهابی در پوشش گردشگر از عربستان و چند کشور عربی به هند باعث شد که سازمان های اطلاعاتی این کشور نسبت به فعالیت این گروهها در هند هشدار دهند.

سازمان های اطلاعاتی هند روز جمعه با صدور اطلاعیه ای نسبت به خطر ناشی از افزایش ورود مبلغان افراطی به این کشور در پوشش گردشگر اعلام خطر کردند.

وزارت کشور هند از همه ایالت ها و فرمانداری های این کشور خواست که مانع ترویج افراط گرایی از سوی مبلغان کشورهای دیگر که تحت پوشش گردشگر به این کشور سفر می کنند، شوند.

وزارت کشور هند هفته گذشته نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ اتباع خارجی از کشورهای عربستان، اندونزی، امارات، قطر، میانمار، فرانسه و بنگلادش با سفر به هند اقدام به ترویج وهابیت می کنند.

در این اطلاعیه از ایالت ها خواسته شده که این قبیل افراد را فوراً شناسایی و اخراج کنند.

بسیاری از کارشناسان، فعالیت گروه های افراطی در کشور هند را زمینه افزایش تنش و فراهم شدن زمینه فعالیت گروه های تروریستی نظیر داعش در این کشور می دانند و خواستار جلوگیری از فعالیت این گروه ها شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا