جهان

هشدار سازمان جهانی نفی خشونت نسبت به پیامدهای خطرناک بشریِ ناشی از جنگ بر ضد یمن

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) در بیانیه ای نسبت به پیامدهای خطرناک بشریِ ناشی از جنگ بر ضد یمن هشدار داد. در این بیانیه آمده است

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) در بیانیه ای نسبت به پیامدهای خطرناک بشریِ ناشی از جنگ بر ضد یمن هشدار داد. در این بیانیه آمده است:

حمله نامشروع و مغایر با قوانین بین المللی نظامیِ نیروهای عربی به یمن، وضعیت انسانی در آن کشور را مورد تهدید قرار داده است، به ویژه که دامنه ی حملات هوایی که بر ضد مردم شهرهای این کشور صورت می گیرد، گسترده تر می شود؛ حملاتی که در انظار جامعه ی جهانی جان صدها تن از شهروندان بی گناه را گرفته، و بسیاری را مجروح کرده است و البته جامعه ی جهانی در برابر چنین اقدامی سکوتی مشکوک در پیش گرفته است. 

در ادامه ی بیانیه آمده است: شماری از تشکل ها و نهادهای حقوق بشری محلی و بین المللیِ داخل یمن، اسنادی موثق از اقدام همپیمانان جنگ بر ضد یمن در ویران کردن مراکز خدماتی و ساختارهای زیر بنایی و نیز صنایع و کارخانه های دولتی و خصوصی ـ که هیچ توجیهی برای چنین رفتاری وجود ندارد ـ تهیه کرده اند. 

پر واضح است که چنین رفتاری تأثیر منفی بر وضعیت انسانی ـ اجتماعیِ یمن خواهد داشت. بنابر دلایل و شواهد به دست آمده از داخل یمن، نیروی هوایی ائتلاف نظامی بر ضد یمن، اهداف غیر نظامی، مؤسسه های خدماتی و مراکز بهداشتی را عمداً و با هدف گزاری قبلی بمباران می کنند و این، اقدامی است که با تمام قوانین شورای بین المللی حقوق بشر و پیمان ژنو درباره ی جنگ به طور آشکار مخالفت و مغایرت دارد؛ پیمانی که بر دور نگاه داشتن غیر نظامیان از پیامدها و عوارض جنگ های نظامی تأکید و اصرار دارد. 

از این رو سازمان جهانی نفی خشونت از سازمان ملل متحد می خواهد که به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در این مسأله ی انسانی توجه داشته باشد و جامعه ی جهانی را به وارد کردن فشار بر رژیم شرکت کننده در جنگ بر ضد یمن برای متوقف کردن حمله بر ضد غیر نظامیان وادارد و تحقیقاتی شفاف درباره ی جنایات اعمال شده بر ضد مردم بی دفاع یمن آغاز کنند، به ویژه که بر اساس آخرین آمار منابع رسمی یمنی، تاکنون ۲۵۷۱ غیرنظامی در این حملات به شهادت رسیده اند که ۳۸۱ نفر آنان کودک و ۴۵۵ نفر نیز زن بوده اند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) ـ واشنگتن

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا