جهان

سرنوشت نامعلوم و اسفبار دو هزار زن نیجریه ای اسير بوکوحرام

سازمان عفو بین الملل گزارش داد، گروه تروریستی “بوکو حرام” در سال 2014 میلادی دو هزار دختر و زن را ربود که به آشپز یا جنگجو و یا فاحشه تبدیل،و در صورت عدم اطاعت از دستورات، به قتل رسیده اند

 

سازمان عفو بین الملل گزارش داد، گروه تروریستی “بوکو حرام” در سال 2014 میلادی دو هزار دختر و زن را ربود که به آشپز یا جنگجو و یا فاحشه تبدیل،و در صورت عدم اطاعت از دستورات، به قتل رسیده اند.

وضعیت اسفبار و سرنوشت تلخ صدها تن از این زنان هیچگاه رسانه ای نشده و نه تنها افکار عمومی جهانی بلکه مردم کشورخودشان هم از آن ناآگاه مانده اند.

افکار عمومی جهانی از فعالیت سنى هاى تند روى بوکوحرام علیه زنان نیجریه ای تنها زمانی آگاه شدند که اردیبهشت ماه سال 1392 موضوع ربوده شدن 219 دختر دانش آموز از منطقه چیبوک در شمال شرق کشور نیجریه در سطح گسترده ای در جهان منعکس شد.

هنوزاز سرنوشت این دانش آموزان ، هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

رییس جمهور منتخب جدید نیجریه،محمد بوهاری كه از اردیبهشت ماه رسما قدرت را در دست خواهد گرفت در کنفرانسی خبری گفته است: ما نمی‌دانیم می‌توان این دختران را نجات داد یا نه اما به والدین و خانواده‌ و دوستان این بچه‌ها می‌گویم دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا آنها را به خانه‌یشان بازگرداند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا