جهان

سوزاندن منازل شیعیان و حسینیه های آنها در اندونزی همچنان ادامه دارد

حمله گروه های تندروی وهابی به شیعیان اندونزی به ویژه در جزیره جاوه در شرق این کشور همچنان ادامه دارد و با نزدیک شدن به اربعین حسینی این روند در حال تشدید شد.

به گزارش شیعه ویوز ، حمله گروه های تندروی وهابی به شیعیان اندونزی به ویژه در جزیره جاوه در شرق این کشور همچنان ادامه دارد و با نزدیک شدن به اربعین حسینی این روند در حال تشدید شد.، شیعیان این منطقه در کشور اندونزی همزمان با فراررسیدن ماه محرم الحرام و آغاز برگزاری مراسم شهادت امام حسین علیه السلام از سوی وهابی های افراطیاین کشور که از سوی عربستان سعودی و قطر حمایت می شوند، مورد حمله واقع شدند و در بیشتراوقات منازل آنها را به آتش کشیدند و این امری بود که آنها را وادار به فرار از منازل و پناه بردن به مناطقی دیگر از جمله اماکن ورزشی کردچندی پیش زندگی شصت خانوار شیعه به دنبال ممانعت مقامات محلی جاوه شرقی در اندونزی از ورود آب و غذا به آنها پس از آنکه به استادیوم سامپانگ جاوه پناه برده بودند، در معرض خطر جدی واقع شد. این مقامات از ورود هر گونه مواد غذایی به شیعیانی که از دست گروه های وهابی این کشور به دنبال آتش زدن منازلشان به این استادیوم پناه برده بودند، ممانعت می کردند و چنین روندی همچنان ادامه دارد.

اوضاع این شیعیان به دنبال اتمام کمک های انسان دوستانه ای که سازمان های بشری به آنها اختصاص داده بودند، به وخامت گراییده است. به گونه ای که حتی برای خرید مایحتاج خود و شیر برای کودکانشان هیچ اندوخته ای ندارند. همه ی این حوادث به خاطر گناهی است که مرتکب نشده اندو تنها گناه آنها این است که معتقد به مذهب اهل بیت علیهم السلام هستند و هیچگاه از این مذهب برائت نمی جویند.

 

 

alt

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا