جهان

بازتاب رسانه ای عزاداری های شیعیان در روز عاشورا

در روز عاشورا جهان یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد و شیعیان نه تنها کربلای معلی بلکه در اقصی نقاط کره زمین به برپایی مراسم های خاص این روز پرداختند. برپایی مراسم های مختلف روز عاشورا در سراسر جهان…

در روز عاشورا جهان یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد و شیعیان نه تنها کربلای معلی بلکه در اقصی نقاط کره زمین به برپایی مراسم های خاص این روز پرداختند. برپایی مراسم های مختلف روز عاشورا در سراسر جهان بازتاب گسترده ای در رسانه ها و خبرگزاری های مختلف غربی و غیر اسلامی داشت.

خبرگزاری اسیو شیتد پرس با انتشار عکس یک جوان هندی در حال عزاداری در صفحه اصلی خود توضیح داد این عکس یک جوان مسلمان هندی است که در یک هیئت عزاداری در نیودهلی هند و به مناسبت روزعاشورا و شهادت امام حسین نوه پیامبر محمد (صلی الله علیه وآله) در حال عزاداری میباشد.

بی بی سی نیز صفحات مختلفی را برای گزارشهای تصویری از عزاداری های مختلف در سراسر جهان قرار داده است و در آن تصاویر عزاداری ها را از کشورهای ایران ، افغانستان و پاکستان منتشر نموده است.


 

روئیترز در سایت خود و تحت عنوان فستیوال عاشورا ، به عکسهای عزاداری شیعیان هند و پاکستان و عراق پرداخته است .

 


روز نامه گاردین نیز با انتشار چند تصویر از عزاداری های شیعیان افغانستان  به آداب و رسوم و عزاداری های ایشان در روز عاشورا اشاره نموده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا