جهان

ممنوعیت ذبح اسلامی در دانمارک و بحران اقتصادی پیش رو 

ممنوع شدن ذبح اسلامی در دانمارک، تأثیر مستقیمی بر تجارت این کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس که بخش مهمی از آن در زمینه مواد غذایی بوده است، خواهد داشت.

 

shiawaves2042.jpg - 146.38 kb

به گزارش شیعه ویوز ، وزارت کشاورزی و شیلات دانمارک با صدور حکمی، ذبح اسلامی حیوانات را در این کشور ممنوع اعلام کرد. وزیر کشاورزی و شیلات دانمارک پس از ابلاغ این قانون در شبکه 2 تلویزیون دانمارک اعلام کرد: حقوق دینی، مقدم بر حقوق حیوانات نیست!

سخنان وی از سوی مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفت و گروه‌های حامی حقوق دینی دانمارک نیز دولت این کشور را به دلیل این اقدام تحت فشار قرار دادند. همچنین سازمان حلال دانمارک، این اقدام دولت را نقض آزادی دینی در این کشور عنوان کرده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند : ممنوع شدن ذبح اسلامی در دانمارک، تأثیر مستقیمی بر تجارت این کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس که بخش مهمی از آن در زمینه مواد غذایی بوده است، خواهد داشت.

این مسئله همچنین بر صنعت گردشگری این کشور و اقبال گردشگران مسلمان برای انتخاب دانمارک به عنوان مقصد گردشگری خود تأثیر می گذارد وهم اکنون این کشور در آستانه ضرر چند میلیون دلاری به سبب تحریم از سوی کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا