جهان

وزارت مهاجران افغانستان خواستار رفع محدودیت روادید ایران شد

وزارت امور مهاجران افغانستان خواستار رفع محدودیت روادید ایران برای افغانی‌ها شد تا به این وسیله از تردد غیر قانونی جلوگیری شود.

وزارت امور مهاجران افغانستان خواستار رفع محدودیت روادید ایران برای افغانی‌ها شد تا به این وسیله از تردد غیر قانونی جلوگیری شود.

 در بیانیه وزارت امور مهاجران افغانستان آمده است که ایران و افغانستان باید راهکارب عملی را ایجاد کنند تا از تردد قاچاقی و غیرقانونی اتباع افغانستان از مرز بین ۲ کشور جلوگیری به عمل آید.

در این اطلاعیه اضافه شده که بارها از طریق منابع مختلف در مورد پیامدهای ناگوار مهاجرت‌های قاچاقی اطلاع ‌رسانی شده، اما با توجه به وضع کنونی کشور و جبر زندگی، شهروندان افغانستانی در شماری از موارد با چنین پیامدهای تکان دهنده‌ای روبرو می‌شوند.

سفارت ایران چند هفته پیش در اطلاعیه‌ای از آغاز ارائه خدمات کنسولی برای افغانی‌ها خبر داد و گفت که خدمات کنسولی و صدور روادید از مسیر هوایی از سر گرفته شده است.

اخیرا نیز در رسانه های افغانستان و فضای مجازی خبری پخش شده که می گوید ۲۳ نفر از ۵۷ مهاجر افغانستانی که  به صورت قاچاق وارد خاک ایران شده بودند، توسط سربازان مرزی ایران در رودخانه هریرود غرق شده اند. 

هرچند نهادهای ایران و سخنگوی وزارت خارجه این کشور، این خبر را رد کرده اند اما وزارت خارجه افغانستان ضمن ابراز تأسف از این رویداد اعلام کرد که هیأتی را به ریاست معاون وزارت امور خارجه خود برای بررسی این رویداد تشکیل داده است.

ایران و افغانستان علاوه بر وابستگی های مذهبی، فرهنگی و تجاری بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا