جهان

اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر کمک‌های ما تاثیر می‌گذارد

 اتحادیه اروپا گفته است که اختلافات سیاسی در این کشور باید بطور فوری پایان یابد و ادامه اختلافات بر کمک‌ها به افغانستان تاثیر منفی می‌گذارد.

 اتحادیه اروپا گفته است که اختلافات سیاسی در این کشور باید بطور فوری پایان یابد و ادامه اختلافات بر کمک‌ها به افغانستان تاثیر منفی می‌گذارد.

 نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سران هیئت اتحادیه اروپا، سفیران کشورهای عضو حاضر در افغانستان و سفیر نروژ با «عبدالله عبدالله» رهبر تیم «ثبات و همگرایی» تماس گرفتند.

در این بیانیه آمده که هیئت اتحادیه اروپا در این تماس تصریح کردند که اختلافات سیاسی باید هرچه سریعتر تمام شود.

این بیانیه می‌افزاید: اگر اجازه ادامه اختلافات داخلی داده شود این امر زندگی آینده مردم افغانستان را در خطر قرار می‌دهد و منافع گسترده ملت افغانستان باید در درجه اول قرار گیرد.

اتحادیه اروپا با اشاره به همه‌گیری کرونا و ضرورت پاسخ جمعی برای مقابله با این ویروس و آغاز مذاکرات صلح تاکید کرد که حل بحران سیاسی کنونی افغانستان بیشترین فوریت را دارد.

این نهاد افزود: به عنوان دوستان و حامیان مالی اصلی افغانستان ما همچنین این نگرانی را ابراز کردیم که عدم پیشرفت می‌تواند در آینده کمک‌های مالی برای امنیت و توسعه این کشور را بطور منفی تحت تاثیر بگذارد.

گفتنی است که پیش از این نیز آمریکا تهدید کرده بود که درصورت ادامه بحران سیاسی افغانستان و عدم توافق اشرف غنی و عبدالله آمریکا یک میلیارد دلار از کمک‌هایش به افغانستان را کاهش خواهد داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا