جهان

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت ماه رمضان خواستار آتش‌بس جهانی شد

دبیرکل سازمان ملل متحد با آرزوهای بهترین‌ها برای مسلمانان سراسر جهان در آستانه ماه مبارک رمضان خواستار آتش‌بس جهانی در مناطق درگیر شد. 

دبیرکل سازمان ملل متحد با آرزوهای بهترین‌ها برای مسلمانان سراسر جهان در آستانه ماه مبارک رمضان خواستار آتش‌بس جهانی در مناطق درگیر شد. 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدیویی گفت: «این ماه رمضان بسیار متفاوت خواهد بود، چرا که بسیاری از فعالیت‌های جامعه تحت تاثیر شیوع کووید-۱۹ قرار دارد. در همین حال، بسیاری از مردم در مناطق درگیر بار دیگر به شکلی غم‌انگیز این ماه را با جنگ و ناامنی در همه جا پیش رو خواهند داشت.»

 گوترش بار دیگر درخواست ۲۳ مارس خود مبنی بر برقراری فوری آتش‌بس جهانی برای تمرکز بر مبارزه با کروناویروس را بازگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «من آن درخواست را امروز بار دیگر با اشاره‌ به آیه‌ای در قرآن مقدس تکرار می‌کنم؛ و اگر دشمنان به صلح و مسالمت تمایل داشتند تو نیز مایل به صلح باش و کار خود به خدا واگذار که خدا شنوا و داناست.»

آنتونیو گوترش همچنین درباره حمایت از اقشار آسیب‌پذیر گفت: «من از حکومت ها، دولت ها و مردم در سراسر جهان اسلام که با ایمان خود زندگی می‌کنند و از کسانی که از جنگ فرار می‌کنند به بهترین نحو با سنت اسلامی میهمان‌نوازی و سخاوتمندی می‌کنند، تشکر می‌کنم. این درس قابل توجهی در این جهان است که درهای بسیاری در آن به روی افراد نیازمند حمایت بسته شده، حتی پیش از کووید-۱۹.»

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: بار دیگر بهترین آرزوها را برای رحمت، همبستگی و شفقت در این برهه زمانی دشوار برای همگان دارم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا