جهان

دیده‌بان حقوق بشر قانون شهروندی هند را «تبعیض‌آمیز» توصیف کرد

«مینا گانگولی» رئیس بخش آسیای جنوبی سازمان دیده‌بان حقوق بشر، قانون شهروندی جدید هند را تبعیض‌آمیز خواند.

«مینا گانگولی» رئیس بخش آسیای جنوبی سازمان دیده‌بان حقوق بشر، قانون شهروندی جدید هند را تبعیض‌آمیز خواند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از آناتولی، بخش آسیای جنوبی این سازمان حقوق بشری، با انتشار گزارشی ۸۲ صفحه‌ای تصریح کرد: نیروهای پلیس به سرعت ضمن متفرق ساختن معترضان، منتقدان این قانون را بازداشت می‌کنند.

در این گزارش با اشاره به استفاده افراطی و مرگبار از قدرت علیه معترضان، تأکید شده است: این قانون تهدیدی برای حقوق میلیون‌ها مسلمان هندی به‌شمار می‌رود.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش به گفت‌وگو با بیش از ۱۰۰ نفر از قربانیان خشونت، دانشگاهیان، فعالان و مسئولان پلیس در ایالت دهلی نو، آسام و اوتار پرداش استناد کرده است.

رئیس بخش آسیای جنوبی سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفته سیاست‌های حکومت راه را برای خشونت گروه‌ها و عدم دخالت پلیس باز گذاشته که این امر موجب انتشار هراس میان مسلمانان و دیگر اقلیت در این کشور شده است.

براساس قانون شهروندی غیرمسلمانان در هند می‌توانند از تابعیت هندی برخوردار شوند.

این در حالی است که طبق آمارهای رسمی تعداد مسلمانان در هند به بیش از 200 میلیون نفر می‌رسد و این کشور دومین کشوری است که بیشترین اقلیت مسلمان را در خود جای داده است.

از آغاز اعتراضات علیه این قانون در ماه دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون دست کم ۷۹ شهروند هندی در خشونت های نیروهای امنیتی و هندوهای افراطی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا