جهان

سازمان ملل متحد از همراهی سیاسی یونان و ترکیه در برخورد با پناهجویان ممانعت کند

در پی آغاز موج جدید مهاجرت از مسیر ترکیه سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) بیانیه ای صادر کرد.

در پی آغاز موج جدید مهاجرت از مسیر ترکیه سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز در بخشی از این بیانیه آمده است: ما از سازمان ملل متحد می خواهیم که با دخالت مستقیم خود از همسویی سیاسیِ اخیر میان یونان و ترکیه جلوگیری کند؛ چرا که به بهای جان مردم بی دفاعی تمام می شود که سرزمین جنگ زده  خود را ترک کرده اند تا از درگیری ها جان سالم به در برند.

لذا این سازمان مسئولیت بی اعتنایی به سلامت پناهجویانی را که در دو طرف مرز قرار دارند بر عهده دو کشور ترکیه و یونان می داند.

مسلمان آزاده در ادامه با اشاره به بالاگرفتن درگیری ها در شمال سوریه افزود: حکومت ترکیه سرنوشت پناهندگان سوری را که در این کشور پناه گرفته اند به یک بازی سیاسی گره زده است تا از این رهگذر کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده و به اهداف مشکوک خود دست یابد.

این بیانیه ادامه داد: از دیگر سو رفتار دولت یونان با پناهجویان و قربانیان این بازی سیاسی، در سطح مسئولیت های قانونی و انسانی یک کشور نیست. این سازمان نقض حقوق بی سابقه ای را رصد کرده که به طور آشکار پیمان نامه ها و توافقنامه های بین المللیِ مرتبط با پناهجویان را نقض می کند.

 سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان با اشاره به پیمان های بین المللی بر ضرورت دور نگاه داشتن غیر نظامیان از نتایج شوم جنگ تاکید نموده و از کشورهای جهان خواست تا ناقضان این پیمان ها را به رعایت آنها فراخوانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا