جهان

۴۸ شیعه عربستانی در آستانه اعدام/ سرنوشت بیش از هزار نفر نامعلوم

دستگاه قضایی عربستان سعودی همچنان به صدور احکام ناعادلانه علیه فعلان مدنی به خصوص شیعیان ادامه می دهد. 

دستگاه قضایی عربستان سعودی همچنان به صدور احکام ناعادلانه علیه فعلان مدنی به خصوص شیعیان ادامه می دهد. 

مقامات عربستان بدون توجه به خواسته‌های جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوق بشر، حکم های اعدام و زندان را به مدت ده‌ها سال برای گروه جدیدی از اندیشمندان و فعالان سیاسی صادر کردند.

اخیرا دوجوان به اعدام و قتل تعزیری محکوم شدند.

با صدور حکم اعدام برای «مصطفی هاشم الدرویش» و «یاسین البراهیم» حکم اعدام‌، زندگی ۴۸ تن از شیعیان بازداشتی از جمله 7 نوجوان را تهدید می‌کند، به ویژه پس از آنکه دادگاه جنایی در ریاض به زندانی شدن 7 بازداشتی به مدت ۵۸ سال حکم داد و برای فرد هشتم حکم قتل تعزیری صادر کرد.

برخی منابع آگاه تأکید کردند اعترافات زیر شکنجه و ضرب و شتم از متهمان گرفته شده است.

این منابع نظام عربستان را به استفاده از این اسلوب برای محکوم کردن زندانیان اندیشه به سبب جرائمی متهم کردند که آن‌ها این جرائم را مرتکب نشده اند. 

این در حالی است که طرف‌های بین المللی و حقوقی درباره اقدام عربستان در نقض قوانین بین المللی که در محاکمات ظالمانه و غیر قانونی آن‌ها نمود می‌یابد، سکوت کرده اند.

گفتنی است، شمار شهداء در مناطق الأحساء و القطیف در ۹ سال اخیر به بیش از ۱۴۰ شهید رسیده است که پیکر ۸۴ تن از آن‌ها همچنان در توقیف  سعودی ها است. 

 افزون بر این به گفته فعالان حقوق بشری، بیش از 1000تن از شیعیان در بازداشت در زیر شکنجه هستند.

این در حالی است که به دنبال تداوم پیگرد و بازداشت فعالان آن هم به طور روزانه، آمار بازداشتی‌ها و اعدام‌ها در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا