جهان

کاهش بی‌سابقه تعداد گردشگران خارجی در هند پس از آغاز اعتراضات علیه دولت

همزمان با اعتراضات علیه تصویب قانون تبعیض مذهبی و گسترش آن در هند، این کشور با کاهش بی سابقه گردشگران خارجی مواجه شده است.

همزمان با اعتراضات علیه تصویب قانون تبعیض مذهبی و گسترش آن در هند، این کشور با کاهش بی سابقه گردشگران خارجی مواجه شده است.

به گزارش شیعه ویوز، رویترز در گزارشی ویژه ضمن پرداختن به این موضوع تصریح کرد: تخمین زده می شود حداقل 200 هزار گردشگر بومی و خارجی سفر خود به تاج محل را طی 2 هفته اخیر لغو یا به تعویق انداخته باشند.

«دنیش کمار» پلیس ویژه گردشگری تاج محل که به اطلاعات تعداد گردشگران نیز دسترسی دارد در این خصوص می گوید:این محل با کاهش 60 درصدی تعداد گردشگران خارجی مواجه شده که بی سابقه به حساب می آید.

وی تصریح کرد: برخی گردشگران خارجی با ما تماس گرفته اند و در مورد امنیت هند سوال داشتند، ما به آنها اطمینان دادیم که امنیت در کشور برقرار است ولی آنها سخنان ما را نپذیرفتند.

برای مثال تنها، تاج محل سالانه حداقل 6میلیون و 500 هزار بازدید کننده دارد و گردشگران خارجی برای ورود باید مبلغ 15 دلار بپردازند.

این به معنای درآمد زایی فوق العاده زیادی است که دولت هند از طریق این گونه مکان ها دارد ولی طی هفته های اخیر کاهش گردشگر باعث کم شدن چشمگیر این درآمدها شده است.

این درحالی است که تعداد گردشگران در ایالت هایی مانند آسام که کانون اعتراضات محسوب می شود 90درصد کاهش داشته است.

هند با تصویب قانون تبعیض مذهبی عملا راه خروج مسلمانان از هند را باز کرده و حدود 2 میلیون نفر را به دلیل داشتن تابعیت مشکوک سلب تابعیت کرد، که اکثر آنها مسلمان بودند.

در ادامه دهلی نو با تصویب قانونی اعلام کرد مهاجرین خارجی که بیش از 5 سال درهند سکونت کرده باشند مشروط بر مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می کنند و به این ترتیب فقط مسلمانان را سلب تابعیت کرد.

این تصمیم دولت هند با اعتراضات فراوانی همراه شده است و طی هفته های اخیر بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور از جمله دهلی نو صحنه درگیری بین مردم معترض و نیروهای امنیتی و پلیس است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا