جهان

فصل سرما و بحران آوارگان داخلی؛ وزارت مهاجرین افغانستان بودجه‌ای برای کمک ندارد

در حالی که فصل سرما فرا رسیده و تنها در سال جاری میلادی 603 هزار نفر به شمار آوارگان داخلی در افغانستان افزوده شده است، وزارت مهاجرین این کشور می گوید که بودجه‌ای برای

……………………………………………

در حالی که فصل سرما فرا رسیده و تنها در سال جاری میلادی 603 هزار نفر به شمار آوارگان داخلی در افغانستان افزوده شده است، وزارت مهاجرین این کشور می گوید که بودجه‌ای برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر ندارد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری های افغانستان، «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین افغانستان ضمن اعلام این خبر گفته: خانه های تعدادی از این آوارگان در جنگ و یا حوادث طبیعی تخریب شده و عده دیگری مجبور به کوچ اجباری شده اند.

وی ادامه داد که با فرارسیدن فصل سرما دستکم 95 هزار خانواده آسیب‌پذیر شناسایی شده‌اند که نیازمند دریافت کمک‌های فوری هستند.

بلخی با ابراز نگرانی ادامه داد: ما هیچ بودجه ای برای کمک به خانواده های آسیب پذیر نداریم.

وزیر امور مهاجرین افغانستان که در مراسمی بمناسبت بزرگداشت روز جهانی مهاجرت سخن می گفت، تاکید کرد: 50 هزار خانواده از طرف نهادهای بین‌المللی و 12 هزار خانواده دیگر نیز از حکومت افغانستان کمک دریافت کرده‌اند.

وی از دولت افغانستان خواست تا با کمک به 28 هزار خانوار آسیب‌پذیر از وقوع یک فاجعه انسانی در فصل سرما جلوگیری کند.

وزیر مهاجران شمار پناهجویان این کشور در دیگر کشورهای جهان را نیز شش و نیم میلیون نفر عنوان کرد و از کشورهای همسایه و اروپایی خواست تا با توجه به شرایط کنونی افغانستان اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا