جهان

مسلمان آزاده: تصمیم های بین المللی درباره مهاجران تغییر کند

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) طی بیانیه ای خواستار تجدید نظر در تصمیم های بین المللی درباره مهاجران شد.

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) طی بیانیه ای خواستار تجدید نظر در تصمیم های بین المللی درباره مهاجران شد.

در این بیانیه که به مناسبت روز جهانی مهاجران صادر شده و نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است:

یکی از حقوق مهم انسانی حق مهاجرت است که کمک می کند انسان ها با برون رفت از خطرها به زندگی محترمانه ای دست یافته و از حمایت های درمانی و آموزش مناسب برخوردار شوند.از این رو جامعه جهانی باید زمینه را برای مهاجرت های قانونی فراهم نموده و در راه یاری رسانی به پناه جویان، بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت و وابستگی دینی و مذهبی آنان بکوشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نبردهای مسلحانه، عملکرد حکومت های سرکوبگر و حوادث طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی نقش بسزایی در بالا رفتن میانگین آمار مهاجران، به ویژه مهاجرانی از خاورمیانه و کشورهای آفریقایی داشته است. ساکنان این مناطق به امید یافتن کشوری که ابتدایی ترین نیازهای زندگی از دست رفته آنان را تأمین کند، گزینه مهاجرت و ترک سرزمین خود را برگزیده اند.

مسلمان آزاده، در ادامه با اشاره به تعداد روز افزون مهاجرت به اروپا و آمریکا و مشکلات رسیدن به این مقصدها، افزود: بر پایه توافق های بین المللی، کشورهای پیشرفته باید تمام راه ها و وسایل رسیدن مهاجران را به مقصد و کشور هدف فراهم نمایند و زمینه و فرصت برخورداری زندگی آبرومندانه را برای آن ها تأمین نموده و از بروز برخی رفتارهای نژادپرستانه که بعدها مهاجران با آن روبرو خواهند شد، جلوگیری نمایند.

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود، تاکید کرد: در روز جهانی مهاجران، جامعه جهانی باید با تلاش و کوشش همه جانبه عللی را که پناه جویان را به مهاجرت وا می دارد از میان برداشته و با اتخاذ تصمیماتی حقیقی و برگرفته از خاستگاه انسانی برای کمک به اسکان آن ها در کشورهای خود، تدابیری مفید و مؤثر بیندیشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا