جهان

درخواست مسلمانان از پلیس تایلند در رابطه با توقف رصد فعالیت دانشجویان مسلمان

مسلمانان تایلند خواستار توقف رصد فعالیت دانشجویان مسلمانان شدند.

مسلمانان تایلند خواستار توقف رصد فعالیت دانشجویان مسلمانان شدند.

چهره های سرشناس مسلمان تایلند طی نامه ای از پلیس این کشور خواستند، دستوری را که بر اساس آن دانشگاه ها باید فهرستی از دانشجویان مسلمان و فعالیت هایشان تهیه کنند، لغو کند.

در این نامه آمده که «عزیز فیتک کامپون» آن را خطاب به «چاکتیپ چایچیندا» رئیس کل پلیس تایلند نوشته، این اقدام آمیز و ضد قانون اساسی بوده است.

این نامه افزود: ما نگرانی زیادی داریم، زیرا اگر شعبه های ویژه پلیس این تحقیقات و فشار را علیه دانشجویان آغاز کند، این امر تبعیض آشکار علیه شهروندان مسلمان است و با ماده 27 قانون اساسی مغایرت دارد که می گوید هر نفر باید از نظر قانونی از نظر حقوق ، آزادی و حمایت از قانون برابر باشد.

عزیز در این نامه گفت: ما از (رئیس پلیس) درخواست می کنیم تا دستور دهد که پلیس شعبه ویژه از اجرای اقدامات ناعادلانه علیه مسلمانان و همه گروه های دیگر برای حفظ ثبات و امنیت کشور خودداری نماید.

در این نامه همچنین آمده است که دولت برای ایجاد آگاهی و عشق به میهن باید به طور عادلانه و مستقل بر کشور حکومت کند، چرا که تبعیض مردم را بیگانه کرده و ممکن است به تلاش های جدایی طلبانه منجر شود.  

ویسوت بینلات ، یکی از مسئولان دفتر این چهره دینی در اینباره گفت: ما می پذیریم که در حقیقت، افراط گرایان مسلمان در آنجا هستند، اما پلیس باید بطور جداگانه با آنها برخورد کند و دانش آموزان مسلمان را درگیر نکند .

ارسال کننده این نامه بر این باور است که اقدامی این چنین باعث تفرقه در جامعه شده و مردم منطقه ای موسوم به منطقه «جنوب عمیق» را متحدتر می نماید.

منطقه «جنوب عمیق» با مالزی مرز دارد و استان های پاتانی، ناتاتیوات و یلا و چهار منطقه را در همسایگی سونگ خالا شامل می کند. از زمان ظهور شورش جدایی طلبانه در سال 2004 ، تقریباً 7000 نفر در خشونت های این منطقه جان خود را از دست داده اند.

گروه های مسلح حاضر در این منطق بیش از 15 سال درگیر جنگ مسلحانه برای جداسازی خود بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا