جهان

یک نهاد حقوقی گزارش داد؛ کشته‌شدن ۹۲۴ کودک سوری در حملات ائتلاف بین‌المللی

شبکه حقوق بشر سوریه با انتقاد از حملات ائتلاف بین‌المللی به غیرنظامیان این کشور اعلام کرد که از ابتدای مداخله این ائتلاف در سوریه تاکنون، بیش از سه هزار غیرنظامی از جمله ۹۲۴ کودک جان خود را از دست داده اند.

شبکه حقوق بشر سوریه با انتقاد از حملات ائتلاف بین‌المللی به غیرنظامیان این کشور اعلام کرد که از ابتدای مداخله این ائتلاف در سوریه تاکنون، بیش از سه هزار غیرنظامی از جمله ۹۲۴ کودک جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از راشاتودی، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارش اخیر خود که به مناسبت پنجمین سالگرد مداخله نیروهای ائتلاف بین‌المللی به بهانه مبارزه با سنی های تندروی داعش در سوریه منتشر شد، تأکید کرد: نیروهای ائتلاف در بسیاری از حملات خود به قوانین عرفی و انسانی پایبند نبوده و خسارات مادی و جانی بسیاری به مردم سوریه وارد آوردند.

این سازمان حقوق بشری با مقایسه گزارش‌های صادره از سوی فرماندهی ائتلاف و شبکه حقوق بشر سوریه، آورده است: نیروهای ائتلاف در گزارش‌های خود به کشتار ۱۳۱۳ غیرنظامی در سوریه و عراق اعتراف کرده‌اند، اما این آمار تنها ۴۳ درصد تعداد قربانیان را شامل می‌شود و فقط مربوط به غیرنظامیان سوریه است.

بر اساس این گزارش، از زمان مداخله نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سوریه تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی (اول مهرماه)، ۳۰۳۷ غیرنظامی سوری از جمله ۹۲۴ کودک و ۶۵۶ زن در حملات این نیروها جان خود را از دست داده اند.

این درحالی است که در سال‌های سوم و چهارم ورود نیروهای ائتلاف به سوریه، شمار کشته‌شدگان سوری بسیار افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین اشاره شده که بیش از ۱۷۲ مورد کشتار غیرنظامیان از سوی ائتلاف بین‌المللی در سوریه رخ داده است. 

همچنین ۱۸۱ بار به زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامیان حمله شده که شامل ۲۵ بار حمله به مدارس، ۱۶ بار حمله به مراکز پزشکی و ۴ بار حمله نیز به بازارها بوده است.

شایان ذکر است، بر اثر عملیات نظامی ائتلاف در استان‌های رقه، دیرالزور و حسکه، بیش از ۵۶۰ هزار شهروند سوری مجبور به ترک منازل خود شده‌اند، علاوه بر این گروه تروریستی داعش نیز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرده است.

در این گزارش از فرماندهی مشترک نیروهای ائتلاف بین‌المللی خواسته شده است که تیم تحقیقات درباره این حوادث را افزایش دهد و تمام تلاش و امکانات خود را در این زمینه به کار گیرد. همچنین نقشه‌ای از مناطقی که در حملات هوایی خسارت بیشتری دیده‌اند تهیه و نسبت به جبران خسارات مادی و معنوی مردم این مناطق اقدام لازم انجام گیرد.

شبکه حقوق بشر سوریه همچنین بر اهمیت مجازات علنی و عزل همه افرادی که در این حملات مسبب کشتار غیرنظامیان بوده‌اند، تأکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا