جهان

سازمان اسلامی در مریلند، دستورالعمل مقابله با زورگویی در مدارس را منتشر کرد

یک سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالت مریلند آمریکا، اخیرا به انتشار دستورالعمل جدیدی برای کمک به دانش آموزان مسلمان در مدارس برای شناختن حقوق شان و مقابله با

یک سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالت مریلند آمریکا، اخیرا به انتشار دستورالعمل جدیدی برای کمک به دانش آموزان مسلمان در مدارس برای شناختن حقوق شان و مقابله با زورگویی و آزار و اذیت اقدام کرده است.

زینب چودری مدیر دفتر روابط عمومی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مریلند در این رابطه، اعلام کرد: هر کودکی حق دارد که احساس امنیت و حمایت در محیط آموزشی داشته باشد و این شامل دانش آموزان مسلمان نیز می شود.

وی گفت: این راهنما بخشی از فعالیت های یک طرح بزرگتر به منظور ریشه کن کردن قلدری و زورگویی در مدارس است و قرار است به عنوان منبعی برای آموزش، تقویت و توانمندسازی اعضای جوان جوامع ما برای حفظ هویت مفتخر مسلمان آمریکایی ـ که به خاطر حضورش از هیچ کسی عذرخواهی نمی کند ـ در نظر گرفته شود.

این دستورالعمل به صورت آنلاین و چاپی در دسترس بوده و شامل تعاریفی چون زورگویی، حقوق دانش آموزان بوده و همچنین چگونگی پشتیبانی سازمان کایر از مسلمانان را نیز توضیح داده است.

لازم به ذکر است این سازمان حقوق مدنی از شکایت های متعدد جوانان مسلمان در ارتباط با زورگویی در سال های اخیر به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 خبر داد.

اگرچه آماری رسمی در این رابطه وجود ندارد ، اما اعتقاد بر این است که در ایالات متحده بین 6-8 میلیون مسلمان زندگی می کند و تقریبا دو سوم (64%) پاسخ دهندگان مسلمان به نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2017 حداقل یک نمونه از تبعیض مذهبی را تجربه کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا