جهان

سازمان ملل خواستار پایان خشونت‌ها در افغانستان شد

به دنبال حمله سنی های تندروی طالبان به «گرین‌ویلیج» در کابل،‌ هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شد.

به دنبال حمله سنی های تندروی طالبان به «گرین‌ویلیج» در کابل،‌ هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شد.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان در این باره گفته است: برای دست‌یابی سریع به پایان خشونت در سراسر این کشور، اکنون باید اقدامات اساسی انجام شود. سازمان ملل آماده کمک در این باره است و رنج مردم افغانستان باید تمام شود.

این پیام به دنبال حمله عناصر گروه تروریستی طالبان به کمپ گرین‌ویلیج در حوزه نهم امنیتی کابل اعلام شده که دستکم 135 قربانی گرفت.

در اعلامیه‌ای که از سوی هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان منتشر شده،‌ به حملات عناصر طالبان در استان قندوز و بغلان نیز اشاره و بیان شده است که خشونت‌های صورت گرفته در هفته اخیر، تعداد زیادی از غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان شرایط کنونی در این کشور را بسیار رقت‌بار خوانده و گفته است که اکنون زمان آن فرا رسیده تا همه به دنبال همبستگی باشند.

یاماموتو در این باره گفته است که با تعداد بسیاری از رهبران افغانستان صحبت کرده و بر اهمیت همبستگی در زمانی ‌که این کشور به سوی انتخابات می رود، تأکید کرده‌ام.

وی همچنین یادآور شده است که تأمین امنیت در کابل و در سراسر کشور یک اولویت فوری است، زیرا این کشور شاهد جان باختن  تعداد بسیاری از غیرنظامیان است. 

یادآور می‌شود، همزمان با نهایی ‌شدن احتمالی متن توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه های مسلح افراطی در افغانستان، حملات دنباله‌دار سنی های تندروی طالبان در تعدادی از شهرهای بزرگ این کشور افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا