جهان

حفاظت پلیس سریلانکا از گردهمایی ۲۵ هزار نفری شیعیان در دهه اول محرم

دادگاهی در سریلانکا، از تظاهرات دو گروه افراطی بودایی که قصد داشتند علیه عزاداری شیعیان در دهه اول محرم تظاهرات کنند، جلوگیری کرد.

دادگاهی در سریلانکا، از تظاهرات دو گروه افراطی بودایی که قصد داشتند علیه عزاداری شیعیان در دهه اول محرم تظاهرات کنند، جلوگیری کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از الرای، «روان گوناسیکرا» سخنگوی پلیس سریلانکا با اعلام این خبر گفت: دادگاه کولومبو دستوراتی را علیه دو گروه بودائیان افراطی که در صدد ایجاد اخلال در روند برگزاری مراسم عزاداری شیعیان بودند، صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵ هزار نفر از شیعیان از روز شنبه در کولومبو گرد هم آمده اند تا مراسم دهه محرم را برگزار کنند، افزود: پلیس اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد دو گروه بودایی با رهبری دو راهب افراطی در صدد ایجاد اخلال در روند برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام، توسط شیعیان بودند اما پلیس و ارتش نیروهای خود را مستقر کردند و تدابیر امنیتی شدید در پیش گرفتند.

هنوز مشخص نشده که افراطی های بودایی چه نقشه ای در سر داشتند اما آنها معمولا نمیتوانند مراسم دینی ادیان دیگر را تحمل نمایند و با مداخله در مراسم آنها حتی جان شیعیان را به خطر می اندازند.

نیروهای سریلانکا بخش هایی از جاده اصلی نزدیک مسجد امام حسین علیه السلام که جمع کثیری از شیعیان در آن گرد هم آمده بودند را بستند.

این رفتارهای بودائیان افراطی، پس از آن شدت گرفت که انفجارهایی در سریلانکا رخ داد و صدها قربانی داشت.

مسئولیت این انفجارها را سنی های تندروی داعش بر عهده گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا