جهان

شهادت یک شهروند بحرینی دیگر در حمله نظامیان حکومت آل خلیفه

شب گذشته بعد از نماز عشاء تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف بحرین به خصوص منامه، پایتخت این کشور در اعتراض به اعدام «احمد الملالی» و «احمد العرب» دو جوان شیعه برگزار شد که به 

 

شب گذشته بعد از نماز عشاء تظاهرات‌هایی در مناطق مختلف بحرین به خصوص منامه، پایتخت این کشور در اعتراض به اعدام «احمد الملالی» و «احمد العرب» دو جوان شیعه برگزار شد که به درگیری‌های شدیدی میان مردم و نیروهای امنیتی منتهی شد.

این تظاهرات‌ها در منامه، کرباباد، کرانه، المعامیر، ستره، النبیه صالح، المصلی و دراز برگزار شد.

درگیری‌هایی شدید بین شرکت کننده گان در تظاهرات و نیروهای امنیتی در جزیره ستره در جنوب منامه رخ داد و نیروهای امنیتی از گازهای سمی برای متفرق کردن آنها استفاده کرده و با خودرهای خود به تعقیب آنها پرداختند.

به گفته فعالان مدنی بحرین، در پی تظاهرات روز گشته یک جوان شیعه به نام «محمد ابراهیم المقداد» در جریان سرکوب نیروهای امنیتی این کشور در منطقه البلاد القدیم به شهادت رسید.

این جوان بیست و دو ساله در بیمارستان محلی در بحرین جان سپرد.

وزارت کشور بحرین اما در حساب توئیتری خود نوشت: جوانی بیست و دو ساله بر اثر مرگ طبیعی از دنیا رفته است!

حکومت آل خلیفه صبح روز شنبه دو جوان را که زیر شکنجه اعتراف به قتل یک افسر نظامی کرده بودند، اعدام کرد.

اعدام این دو جوان فعال سیاسی با وجود آن صورت گرفت که بسیاری از سازمان های حقوق بشری از حکومت منامه خواسته بودند که حکم آنها را تعلیق کند.

سازمان عفو بین الملل پیشتر روز جمعه با ابراز نگرانی از اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از رهبر این کشور خواسته بود که فوراً اجرای این حکم را متوقف کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا