جهان

هشدار دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به طولانی شدن جنگ در یمن/حمله به غیرنظامیان ادامه دارد

دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت نسبت به طولانی شدن جنگ در یمن به دلیل بالاگرفتن تنش ها در خلیج فارس هشدار داد.

 

 

دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت نسبت به طولانی شدن جنگ در یمن به دلیل بالاگرفتن تنش ها در خلیج فارس هشدار داد.

آنتونیو گوترش، در این نامه به بالاگرفتن تنش ها میان طرف های درگیر در یمن اشاره کرده و افزوده است که میان طرف های درگیر به ویژه در خصوص اجرای تعهدات توافق صلح استکهلم سوئد بی اعتمادی وجود دارد.

وی با بیان این که شرایط در الحدیده همچنان شکننده است، افزود: اجرای توافق الحدیده نیاز به آمادگی طرف های درگیر برای حل سیاسی بحران از طریق مذاکره دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین بر لزوم اجرای بندهای توافق الحدیده از جمله اجرای آتش بس در این شهر تاکید کرد.

وی در نامه خود به موانع هیئت نظارت بر آتش بس الحدیده وابسته به سازمان ملل متحد پرداخته و نوشته است: هیات سازمان ملل متحد با مشکلات لجستیکی مواجه است.

گوترش از قصد شورای امنیت برای تمدید حضور هیات نظارت بر آتش بس الحدیده خبر داده است.

اظهار نگرانی های متعدد گوترش و سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد در حالی است که ائتلاف سعودی همچنان غیر نظامیان را در جنگ یمن هدف قرار می دهد. 

در آخرین این حملات، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، یک خانه مسکونی در شهرستان عبس، واقع در استان حجه در شمال یمن را بمباران کردند. 

 این حمله هوایی تاکنون موجب شهادت 3 کودک و یک زن و مجروح شدن یک زن دیگر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا