جهان

پاپ: مسیحیان به جای تبلیغ دین با مسلمانان دوستی کنند

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از مسیحیان ساکن در کشورهای مسلمان خواست تا به جای تبلیغ دین خود در تلاش برای زندگی مسالمت آمیز با مسلمانان باشند.

پاپ فرانسیس سفر دو روزه خود به مراکش را وقف ترویج گفت‌وگو میان ادیان به ویژه میان مسیحیت کاتولیک و اسلام کرد.

او در دیدار با رهبران جامعه اقلیت کاتولیک شهر رباط، گفت که اقلیت بودن به خودی خود مشکلی به حساب نمی‌آید، هر چند که بروز برخی مشکلات قابل درک است.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: اقلیت بودن مساله نیست، ولی عدم مشارکت در گفت‌وگوی جهانی برای مقابله با افراط‌گرایی مذهبی دردآور است.

وی تاکید کرد که رشد کلیسا منوط به جذابیت آن است و نه تلاش برای تبلیغ دین مسیحیت.

پاپ فرانسیس که اخیرا از سوی کاتولیک‌های محافظه‌کار به دلیل مخالفت با تبلیغ علنی و سازمان یافته مسیحیت تحت انتقاد است، تصریح کرد: وظیفه مسیحیانی که در کشورهای مسلمان زندگی می‌کنند، تبلیغ گرویدن همسایه‌هایشان به مسیحیت نیست بلکه تلاش برای همزیستی دوستانه با آنهاست.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که وظیفه ما در انجام عبادت، تعمید انسان‌ها و تقدیس زنان و مردان بر اساس تعداد و گستره جغرافیایی محل زندگی ما مشخص نمی‌شود، بلکه با توانایی ما در ایجاد تغییر و ترویج مهر و دوستی در ارتباط است.

او همچنین از تلاش‌های محمد پنجم، پادشاه مراکش برای افزایش ظرفیت مدارا در میان شهروندان، تشویق آنها به تعامل با سایر ادیان و منکوب کردن هرگونه خشونت به نام خدا حمایت کرد.

در مراکش حدود ۲۳ هزار مسیحی کاتولیک زندگی می‌کنند که کمتر از ۱ درصد جمعیت ۳۵ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا