جهان

مسلمان آزاده: نوروز زمانی مناسب برای ترویج اعتدال گرایی

با فرارسیدن فصل بهار سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد.

 

با فرارسیدن فصل بهار سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، مسلمان آزاده در بیانیه خود با اشاره به فرا رسیدن سال جدید(1398) و نوروز، این مناسبت را به ملت های آزاد و آزادی خواه جهان تبریک گفته، از درگاه خدای منان برای جامعه بشری امنیت، ثبات و رفاه مسالت نموده است.

سازمان نفی خشونت در ادامه از ملت های مختلفی که در مراسم این مناسبت شرکت می نمایند خواسته تا برای تصحیح و اصلاح بسیاری از حرکت های غلط حاکم بر عرصه انسانی بکوشند و مفاهیم و فرهنگ های اعتدال گرایانه را در روند تفکر و برخورد با جوامع عقب مانده فکری، فرهنگی، نژادی و دینی بر جامعه حاکم گردانند.

مسلمان آزاده همچنین از افراد، گروه ها و دسته هایی که نوروز را و ایام بهار را جشن می گیرد خواست تا به خویشتن خویش مراجعه کنند؛ چراکه این فصل عنوان و نماد زندگی تازه ای است با دوری از اشتباهات گذشته، به فرهنگ فطرت انسانیِ تمرکز یافته بر همزیستی مسالمت آمیز، ایثار، گذشت و سایر رفتارهای معتدل بازگشته و آنها را گسترش دهد.

این بیانیه افزود: 

ما می خواهیم همان گونه که فصل حیات دوباره درختان را شاهدیم، جان ها نیز تازگی را تجربه کنند و برای تعامل مبتنی بر اصول عدالت و مساواتی که به دور از تبعیض و نژادپرستی استوار باشد، تلاش نمایندتا بتوانیم به پایبندی به اصل گفتمان، پذیرش دیگران و سلیقه های مردم ـ به گونه ای که نقض حقوق دیگری را همراهی نکند ـ دست یابیم.

سازمان جهانی نفی خشونت(مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود از کشورها و حکومت های آنها نیز خواست تا با آزادی زندانیان سیاسی و کسانی که تنها برای عقاید خود در حبس به سر می برند، به انسان ها کمک نمایند تا طعم شیرین حضور در کنار خانواده خود را در سال جدید از دست ندهند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا