جهان

نمایشگاه فاطمی در شهر لکهنو در هندوستان

نمایشگاهی بزرگ با نگاهی به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها در ایالت اوتارپرادش هند برپا شده است.

 

نمایشگاهی بزرگ با نگاهی به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها در ایالت اوتارپرادش هند برپا شده است.

به همت شیعیان هندوستان، نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه فاطمی» در شهر لکهنوی اوتارپرادش هندوستان بر پا شده است که علاوه بر پرداختن به گوشه هایی از زندگانی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها به اتفاقات صدر اسلام نیز نگاهی دارد.

این نمایشگاه برای چهارمین سال متوالی است که در شهر لکهنو برگزار می شود و نظیر آن از سال گذشته در شهر دهلی پایتخت کشور هندوستان نیز برپا شده است.

حجت السلام سید محمد ابوالفظل عابدی، از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، هدف از برپایی آن را آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با زندگانی حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها اعلام کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از غیر مسلمانان نیز از این نمایشگاه دیدن می کنند، افزود: این نمایشگاه می تواند غیر مسلمانان را با اتفاقاتی که در صدر اسلام رخ داده آشنا سازد تا آنها امروزه بتوانند تفاوت حق و باطل را تشخیص داده و اسلام حقیقی را درک نمایند.

حجت السلام عابدی افزود: این نمایشگاه به وسیله اینفوگرافی و حجم سازی از منظر مذهبی، خانوادگی، اقتصادی و سیاسی به زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته است.

به گفته وی، این نمایشگاه با استفاده از به تصویر کشیدن جریاناتی از صدر اسلام به هر بازدید کننده منصفی ثابت می کند که جانشین بلافصل رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا