جهان

مسلمانان لیبریا از دولت خواستند حجاب را برای زنان مسلمان آزاد کند

شبکه زنان مسلمان لیبریا از حکومت خواسته تا  داشتن حجاب را در مدارس و محل آزاد نموده و به ممنوعیت های پیش روی زنان برای حفظ حجاب اسلامی اعتراض کردند.

 

شبکه زنان مسلمان لیبریا از حکومت خواسته تا  داشتن حجاب را در مدارس و محل آزاد نموده و به ممنوعیت های پیش روی زنان برای حفظ حجاب اسلامی اعتراض کردند.

در چهارمین کمپین بیداری حجاب اسلامی در 1 فوریه در این کشور آفریقایی، خدیجه تووری یکی از رهبران این زنان گفت: حجاب تنها محدود به زنان مسلمان نیست، بلکه زنان پیروان ادیان دیگر نیز آن را رعایت می کنند.

به گفته توری، حجاب نماد زیبایی و محجوب بودن بوده و مرزی میان انسان و تمایلات نفسانی قرار می دهد.

وی از حکومت لیبریا خواست حق انتخاب حجاب اسلامی برای زنان مسلمان در همه جا از مدارس گرفته تا محل کار و سازمان های دولتی را محترم دانسته و آن ها بتوانند بدون ممانعت و سنگ اندازی حجاب شان را رعایت کنند.

توری گفت: برخی از فرزندان ما اجازه حجاب داشتن در مدارس را ندارند. بعضی پرستاران نیز در محل کارشان مجبورند بدون حجاب بگردند. ادارات دولتی و بخش های خصوصی نیز حجاب را ممنوع می کنند. به همین سبب نیز ما از دولت لیبریا می خواهیم تا فضای امنی برای ما ایجاد کند. اینجا کشور ماست و به همه ما تعلق دارد. حجاب بخشی از مذهب ماست و بگذارید آزادانه به دین مان عمل کنیم.

به گفته وی این سازمان  در هشت ناحیه مختلف لیبریا از جمله مونسرادو، بومی، مریلند و گراند ژئه شعباتی دارد.

گفته می شود مراسم مذکور بخشی از فعالیت های مربوط به روز جهانی حجاب بوده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا