جهان

سازمان شیعیان «مرکز جامعه جعفری» در کانادا به یاری معلولان ذهنی برخاست

مرکز شیعی جامعه جعفری در شهرک وان در کانادا، هر هفته میزبان معلولان و به ویژه کودکان مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و مبتلایان به سندرم داون می باشد.

 

مرکز شیعی جامعه جعفری در شهرک وان در کانادا، هر هفته میزبان معلولان و به ویژه کودکان مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و مبتلایان به سندرم داون می باشد.

هر سه شنبه، مدرسه اسلامی الصادق علیه السلام در این مرکز کلاس های آموزشی با حضور سه مدرّس برای کودکان مبتلا به ناتوانی های ذهنی برگزار می کند.

علویه جعفر یک فارغ التحصیل دبیرستان و دختر جوانی است که به سندرم داون مبتلا شده، اما این بیماری سبب از بین رفتن اشتیاق او به یادگیری مهارت های مختلف نشده است.

علویه که مداوم به مرکز جعفری، مسجد و مدرسه اسلامی الصادق علیه السلام، سر زده و همراه با خانواده اش در فعالیت های معنوی اجتماعی شرکت داشته  کمی گوید: من می خواهم به جامعه کمک کنم.

به گفته جامعه سندرم داون کانادا، 45 هزار کانادایی در این کشور به این بیماری مبتلا بوده و از هر 66 نفر، 1 نفر به اوتیسم مبتلاست و این دو تنها دو مورد از ناتوانی‌های موجود در این کشور بوده و جوامع مسلمان نیز از این معضلات استثنا نیستند. 

در این میان جامعه جعفری کمیته ویژه‌ای با عنوان «شبکه حمایتی نیازهای خاص» تشکیل داده که به خانواده‌ها با نیازهای ویژه کمک‌رسانی می کند.

این گروه برنامه های سالانه ای به ویژه در ایام محرم و رمضان برگزار می کند. برخی برنامه های این شبکه به صورت دسته جمعی و با حضور والدین برگزار شده و برخی دیگر از پروژه ها نیز مخصوص کودکان هستند.

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است که وجود یک کروموزوم اضافه در ژنتیک افراد منجر به مشکلات متعدد ظاهری، فکری، آموزشی و سلامتی در مبتلایان می گردد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا