جهان

نمایندگان پارلمان انگلیس: اسلام هراسی، عامل تفرقه و حملات تروریستی

تبعیض علیه مسلمانان در پارلمان انگلیس تایید شد. 

 

تبعیض علیه مسلمانان در پارلمان انگلیس تایید شد. 

رشد نفرت پراکنی علیه اسلام و مسلمانان در انگلیس باعث انتشار اطلاعات اشتباه و یا حتی دروغ پردازی هایی علیه مسلمان شده و آنان را در معرض نژادپرستی بیشتری قرار داده است.

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس، ضمن تأیید تبعیض علیه مسلمانان این کشور در بسیاری از بخش‌های عمومی زندگی، از اسلام هراسی به عنوان عاملی برای ایجاد تفرقه و حملات تروریستی یاد کردند. 

این نمایندگان، همچنین خواستار توقف این پدیده از طریق مجرمانه دانستن و تعریف آن به عنوان یکی از شاخه‌های نژادپرستی و نفرت پراکنی شدند.

آنها در گزارش خود تأکید کردند که ترویج فضای اسلام هراسی و مسلمان هراسی بر اساس پیش داوری‌های اشتباه، به وقوع حملات بدون توجیهی منجر می‌شود که مسلمانان و غیر مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

این گزارش همچنین افزود: مسلمانان در انگلیس با استناد به اطلاعات دروغین در زمینه‌های شغلی، مسکن، عدالت قضایی و سایر بخش‌های زندگی عمومی در معرض تبعیض قرار می‌گیرند و نفرت از اسلام باعث افزایش اختلافات، نفرت پراکنی و حملات تروریستی شده است.

ازجمله دروغ‌های منتشر شده علیه اسلام و مسلمانان، اعتقاد تقریبا یک سوم انگلیسی‌ها به این نکته است که مناطق ممنوعه‌ای در انگلیس وجود دارد که غیر از مسلمانان کسی نمی‌تواند وارد آن شود و در این مناطق احکام بر اساس آنچه به آنها شریعت اسلامی معرفی شده، صادر می‌شود.

به گفته کارشناسان، اکثریت کسانی که در انگلیس خود را مسلمان معرفی می کنند، از تعلیمات اسلام حقیقی و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بی بهره بوده و از فرقه های مختلف اهل تسنن پیروی می نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا