جهان

شهردار آمستردام: به اجرای قانون منع برقع در شهر فکر نمی‌کنم

در حالی که پارلمان هلند قانون منع برقع را تصویب کرده، شهردار پایتخت این کشور خاطر نشان ساخت که قصد ندارد چنین قانونی را در شهر اجرا کند.

 

در حالی که پارلمان هلند قانون منع برقع را تصویب کرده، شهردار پایتخت این کشور خاطر نشان ساخت که قصد ندارد چنین قانونی را در شهر اجرا کند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل آناتولی «فمکه هالسما»، شهردار آمستردام، پایتخت هلند در گفت و گو با رسانی های این کشور و پس از شرکت در یک کنگره تحت عنوان «جوانان و امنیت» اعلام کرد که در اندیشه اجرای قانون ممنوعیت برقع در شهر نیست.

هالسما در این باره اظهار داشت: ممنوعیت برقع به هیچ وجه در خور شهر ما نیست و من بر این باورم که پایین آوردن یک زن از تراموا به دلیل آن که برقع پوش است، اقدامی است که هیچ گونه ارتباطی با آمستردام ندارد.

شهردار آمستردام با بیان این که قانون منع برقع با توجه به حجم این مسئله «افراطی» است، تصریح کرد: در واقع باید قوانین را اجرا کنیم با این حال می توانیم خودمان در رابطه با قوانین و مقرراتی که در اجرا به آنها اولویت می دهیم، تصمیم گیری کنیم.

هالسما با بیان این که با توجه به شمار محدود نیروهای پلیس و پلیس شهرداری، مسائل مهم تری وجود دارد، تاکید کرد که بسیاری با این دیدگاه وی موافق نیستند.

این در حالی است که مجلس سنای هلند نزدیک به پنج ماه پیش قانون منع پوشیدن برقع را پس از سال ها بحث و جدل تصویب کرد.

بر اساس این قانون که مجلس نمایندگان این کشور آن را در سال ۲۰۱۶ به تصویب رسانده، پوشیدن برقع در نهادهای آموزشی و بهداشتی، ادارات رسمی و وسایل نقلیه عمومی ممنوع می باشد، با این حال پوشیدن آن در خیابان مجاز است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا