جهان

بیش از ۵۰۰ هزار کشته؛ حاصل حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق

در پی حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق بیش از 500 هزار تن کشته شده اند.

 

در پی حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق بیش از 500 هزار تن کشته شده اند.

دانشگاه آمریکایی «براون» یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور، در گزارشی تحت عنوان «بررسی هزینه‌های جنگ» اعلام کرد که در پی حضور نظامی آمریکا طی 17 سال گذشته در افغانستان و عراق 570 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

در این گزارش تاکید شده است که آمار کسانی که به صورت غیر مستقیم بر اثر این جنگ جان خود را از دست دادند به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

دانشگاه بروان تصریح کرد که از آغاز حمله آمریکا به افغانستان تا کنون بیش از 147 هزار نفر از جمله غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، 65 هزار نفر نیز در پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم توسط آمریکا، جان خود را از دست داده اند.

در ان گزارش تاکید شده است که بیش از چند میلیون نفر در افغانستان، عراق و پاکستان به دلیل جنگ جاری در این کشورها آواره شدند.

همچنان در عراق نیز به دلیل لشکرکشی آمریکا به این کشور بیش از 295 هزار نفر کشته شدند.

بنابر این گزارش، از زمان آغاز اقدامات نظامی آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، شمار بسیاری از کشورهای اسلامی دچار ناامنی، فقر اقتصادی و بی ثباتی سیاسی شده اند.

این در حالی است که با وجود هزینه‌های گزاف مالی و جانی ماموریت مبارزه با تروریسم آمریکا، بسیاری از گروه‌های تروریستی بیش از گذشته تقویت شده اند و پس از فروپاشی حملات تروریستی خود به غیر نظامیان، خصوصا شیعیان را افزایش داده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا