جهان

نماینده مجلس کانادا: اربعین بزرگترین اجتماع بشری صلح‌آمیز

نماینده مجلس قانونگذاری آلبرتای کانادا در مورد اربعین حسین گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشری و البته صلح‌آمیز در سرتاسر جهان است.

 

نماینده مجلس قانونگذاری آلبرتای کانادا در مورد اربعین حسین گفت: اربعین بزرگترین اجتماع بشری و البته صلح‌آمیز در سرتاسر جهان است.

حرکت امام حسین علیه السلام اکنون به نمادی از صلح‌طلبی و تحمل دینی در جهان تبدیل شده به طوری که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از هر آیین و نژادی، الگویی در آن برای خود می‌یابند. در این میان پیاده روی میلیونی اربعین یکی از نمونه‌های عظیم این نهضت است.

برای نمونه، خانم «انام کاظم» نماینده مسلمان مجلس قانونگذاری شهر آلبرتا در کانادا – بخش کلگری- در مورد راهپیمایی اربعین حسینی سخنانی را ایراد نموده است.

این نماینده که اصلیتی پاکستانی دارد، طی سخنانی پس از شرح مختصری از واقع عاشورا، درباره زیارت میلیونی اربعین حسینی سخنانی را در صحن مجلس قانونگذاری ایالت آلبرتا ایراد نمود.

وی گفت: حسین بن‌علی علیهما سلام شخصیت منحصر به فرد است که جان خود را برای عدالت اجتماعی فدا کرد.

«انام کاظم» ادامه داد: اربعین روزی است که خانواده امام حسین علیه السلام به سرزمین کربلا بازگشتند تا آنطور که دوست دارند برای عزیزانشان عزاداری کنند؛ حالا حدود ۱۴۰۰ سال پس از آن واقعه، روز اربعین توسط میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان بزرگ داشته می‌شود؛ چرا که وی برای عدالت اجتماعی فداکاری کرد.

این نماینده ادامه داد: بزرگترین راهپیمایی‌ها در شهرهای مختلف جهان برای گرامی داشت اربعین و نهضت حسینی برگزار می‌شود تا نمادی از عدالت اجتماعی، افتخار و صلح به نمایش گذاشته شود. همانطور که پیاده روی اربعین حسین به همت شورای حسینی کلگری در شهر کلگری برگزار شد.

وی ادامه داد: هرساله در روزهای منتهی به اربعین، مردمانی از سرتاسر جهان، در سنت پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند تا ۸۰ کیلومتر را از نجف تا کربلا طی نمایند. داوطلبانی هم در مسیر حضور دارند که غذای مجانی در اختیار زائران این مسیر قرار می‌دهند. آنها حتی جای خواب و استراحت و حتی حمام نیز در اختیار زائران می‌گذارند.

انام کاظم ادامه داد: اربعین بزرگترین اجتماع بشری و البته صلح‌آمیز در سرتاسر جهان که تعداد شرکت کنندگان در آن گاهی به ۲۵ میلیون نفر نیز می‌رسد. این اجتماع عظیم با وجود تهدید تروریست‌هایی برگزار می‌شود که قصد دارند این نمونه‌ی عدالت اجتماعی و صلح را هدف حملات خود قرار دهند.

وی در پایان سخنانش گفت: همانطور که پیش از این وزیر فرهنگ و گردشگری گفت؛ هیچکس نباید در هنگام عبادت در مورد امنیت خود نگران باشد؛ من مفتخرم که بخشی از دولتی هستم که در برابر ناشکیبایی مذهبی با قدرت ایستاده است و اطمینان می‌دهد آلبرتا متعلق به همه مردم از هر مذهبی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا