جهان

پلیس کانادا: شعارنویسی در مسجدی در انتاریو، جرم نفرت محور

مسجدی در ایالت انتاریو کانادا، توسط مهاجمان ناشناسی مورد حمله قرار گرفته و شعارنویسی در آن انجام شد.

 

مسجدی در ایالت انتاریو کانادا، توسط مهاجمان ناشناسی مورد حمله قرار گرفته و شعارنویسی در آن انجام شد.

به گفته پلیس برنتورد، این شعارنویسی های دیواری که با اسپری رنگ در مسجد خیابان گرین ویچ انجام شده اند، به عنوان یک جرم نفرت محور در دست رسیدگی قرار دارند.

 پلیس صبح دوشنبه تصاویری از دو مرد جوان مظنون را منتشر کرده و اعلام نمود: نیروی پلیس این حادثه را بسیار جدی تلقی کرده و ما برای شناسایی این دو فرد مسئول خرابکاری در مسجد نیازمند کمک عمومی هستیم.

ابونعمان طارق امام جماعت مسجد ضمن بیان اینکه از دیدن این شعارنویسی ها بسیار ناراحت شده در بیانیه ای، گفت: ما براین باوریم که این یک حمله نفرت محور بوده و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نبایستی برای هیچ کس در جامعه چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: وقوع چنین حادثه ای در جامعه ما باورنکردنی است. این حادثه هیچ ارتباطی به مردم شهر ما ندارد و قطعا آن را محکوم می کنیم.

گفتنی است تصاویر دوربین های مداربسته مسجد نشان می دهد که دو فرد در ساعت 2 صبح، در حال نوشتن شعارنویسی های اهانت آمیز بر دیوار و کف پارکینگ مسجد هستند. در این شعارها مطالبی چون «به عربستان برگرد» و یا «برگرد خانه، خوش نیامدی!» به چشم می خورند.

یک افسرپلیس کانادایی نیز گفته است: چنین حوادثی را ما به عنوان شوخی های بی ضرر تلقی نمی کنیم و جامعه ما این اعمال نفرت انگیز را تحمل نخواهند کرد. چنین حادثه ای کاملا توسط پلیس مورد تحقیق قرار گرفته و ما از مردم می خواهیم هرگونه اطلاعاتی در این زمینه را به ما گزارش بدهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا