جهان

قدردانی مقام آلمانی از دریافت چهل مینیاتور حسینی

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و رسانه آلمان طی پیامی از دریافت یک جلد از اثر «شهید عشق»؛ مجموعه چهل مینیاتور از حماسه حسینی قدردانی کرد.

 

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و رسانه آلمان طی پیامی از دریافت یک جلد از اثر «شهید عشق»؛ مجموعه چهل مینیاتور از حماسه حسینی قدردانی کرد.

کریستیان گورنی(Christian Groni)، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و رسانه آلمان در پاسخ به دریافت یک جلد از اثر «شهید عشق»؛ مجموعه چهل مینیاتور روایت‌کننده حماسه حسینی که اخیرا با حمایت مؤسسه آل البیت علیهم السلام شعبه آلمان به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نشر یافت، ضمن ارسال پیامی از این اقدام قدردانی و دیدگاه وزارتخانه یاد شده را درباره ارزش این اثر و تأثیر آن در محیط فرهنگی و هنری آلمان بدین شرح اعلام کرد:

«از شما به خاطر نامه معرفی و اثر آلبوم شهید عشق مرتبط درباره حماسه امام حسین علیه السلام که برای وزیر دولت در امور فرهنگ و رسانه نگاشته و ارسال داشتید، سپاسگزارم. این مینیاتورها یک نگرش هنری بسیار جالبی را در این موضوع ارائه داده و از طرف دیگر، ما را به بررسی عمیق‌تر تاریخ و باورهای دینی شما تشویق و ترغیب می‌کند.»

گفتنی است، آلبوم «چهل مجلس مینیاتور قیام امام حسین علیه السلام» در آلمان به زبان آلمانی منتشر شده و اثر «شاه محمود محمدجانف» است که در سال ۲۰۰۱ آن‌ها را تصویر کرده بود.

«مجلس ارائه نامه‌های دعوت اهل کوفه»، «مجلس فراخوانی امام به بیعت با یزید» و «ابوالفضل علیه السلام در نهر» از بخش‌های مختلف آلبوم تصویری چهل مجلس مینیاتور قیام امام حسین علیه السلام است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا