جهان

همایش «سبک زندگی حلال» در اندونزی برگزار می شود

همایش بین المللی «سبک زندگی حلال» و نشست تجاری توسط بانک ملی اندونزی در راستای تقویت سرمایه گذاری حلال این کشور در بازار جهانی برگزار می شود.

 

همایش بین المللی «سبک زندگی حلال» و نشست تجاری توسط بانک ملی اندونزی در راستای تقویت سرمایه گذاری حلال این کشور در بازار جهانی برگزار می شود.

انوار بشوری مدیر اقتصاد اسلامی بانک اندونزی در این باره گفت که این همایش بین المللی سه روزه قرار است با همکاری مرکز «سبک زندگی حلال» در روزهای 3 تا 5 اکتبر در مرکز کنوانسیون های جاکارتا برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت بازار جهانی حلال، این فرصت خوبی برای اندونزی می باشد تا به یک تولید کننده اصلی محصولات حلال در بازار جهانی تبدیل شود.

این مقام اندونزیای که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، ادامه داد: هرچند امروز ما هنوز مصرف کننده هستیم، ولی باید این وضعیت را تغییر دهیم تا به یک تولیدکننده محصولات حلال تبدیل شویم و به همین جهت نیز بایستی وضعیت مان را در بازار حلال تقویت کنیم.

گفتنی است براساس آخرین داده های اعلام شده در گزارش اقتصاد اسلامی جهانی مربوط به سال های 2017-2018 میلادی، اندونزی با وجود اینکه بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را به خود اختصاص داده اما در مقام یازدهم شاخص مالی اسلامی قرار دارد. مالزی کشور همسایه آن در درجه بالا ایستاده است.

ساپتا نیروندر مدیر مرکز سبک زندگی حلال در این باره می گوید: ما مقررات درستی برای تثبیت اکوسیستم مناسب حلال نداریم. هر بخش به صورت جداگانه کار می کند و ما بایستی شرایطی ایجاد کنیم که گردشگری حلال با صنعت غذای  حلال و همچنین هتل های اسلامی ارتباط درستی برقرار سازند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا