جهان

کشیش کاتولیک از مسلمانان هند برای کمک به سیل زدگان مسیحی تشکر کرد

یک کشیش کاتولیک با حضور در مسجدی در ایالت کرالای هند، طی سخنانی از مسلمانان به خاطر کمک هایشان به همشهریان غیرمسلمان در هنگام حادثه سیل سپاسگذاری کرد.

 

یک کشیش کاتولیک با حضور در مسجدی در ایالت کرالای هند، طی سخنانی از مسلمانان به خاطر کمک هایشان به همشهریان غیرمسلمان در هنگام حادثه سیل سپاسگذاری کرد.

«سانو پوتسری» متعلق به کلیسای سیرو مالابار، از مسجد جامع در منطقه کوتایام بازدید کرده و در سخنانی از حمایت ها و از خودگذشتگی های جامعه اسلامی برای نجات قربانیان سیل اخیر و همچنین پناه دادن به سیل زدگان تشکر کرد.

درحالی که دو هفته پیش، یکی از مرگبارترین سیل ها در دو ایالت هندوستان به راه افتاد، بیش از 580 تن از سیل زدگان مسیحی به کلیسای سنت آنتونی برای کمک پناه بردند. اما یک روز بعد کلیسا با کمبود آب و غذا مواجه شد و از مسجد کمک خواست.

کشیش پوتسری در این باره گفت: من مستقیم به مسجد رفتم و ضمن بازگوی شرایط از امام جماعت مسجد درخواست کمک کردم. پس از نماز جماعت، مسلمان همراه با مقادیر زیادی آب و غذا به کلیسا آمدند. من نمی دانم با چه کلامی قدردانی ام را به خاطر کمک و حمایتی که در این دوران تلخ داشته اند به آن ها ابراز کنم.

وی افزود: من برای تشکر به مسجد رفتم اما آن ها به من پیشنهاد دادند که امروز برای سخنرانی برای نمازگزاران بیایم.

به گفته کشیش، مسلمانان در ادامه نیازهای ضروری سیل زدگان را فراهم کرده و حتی برای آن ها کمک های درمانی فراهم کردند.

این کشیش کاتولیک در سخنرانی ده دقیقه ای خود همچنین گفت: هر چند سیل اموال مردم را از آن ها گرفته و برده، اما دیوارهای اختلاف میان آن ها را کمی زدوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا