جهان

۱۰ سال حبس برای یک افراطی حمله کننده به یک مسجد در آلمان

یک شهروند آلمانی هوادار گروه های راست افراطی به جرم ارتکاب دو حمله با استفاده از بمب از جمله یک حمله مقابل یک مسجد به حدود 10 سال حبس محکوم شد.

 

یک شهروند آلمانی هوادار گروه های راست افراطی به جرم ارتکاب دو حمله با استفاده از بمب از جمله یک حمله مقابل یک مسجد به حدود 10 سال حبس محکوم شد.

این شهروند آلمانی که «نینو کوهلر» نام دارد، به جرم اقدام به قتل و استفاده از مواد منفجره در ماه سپتامبر 2016، در دادگاه شهر درسدن به 9 سال و 8 ماه زندان محکوم شد.

وی که 31 سال دارد، برای مدت زیادی در تجمعات جنبش ضد اسلامی پگیدا شرکت می کرده و همواره در تظاهرات علیه خارجی ها به صورت فعالانه حضور داشت. وی در جریان تظاهراتی در تابستان 2015، شهروندان خارجی را جنایت کار خطاب قرار داده بود.

هنگام انفجار بمب در مقابل مسجد، امام جماعت مسجد، همسر و دو فرزند او نیز در مسجد حضور داشتند. به گفته مقامات قضایی آنها به طرز معجزه آسایی از این حمله جان سالم به در بردند.

اندکی بعد از این انفجار، فرد بمب گذار اقدام به انفجار بمب دیگری در نزدیکی کنگره شهر کرد. انفجار دوم نیز تلفاتی بر جای نگذاشت.

این مرد آلمانی در دادگاه ضمن اعتراف به جرم خود از عمل خود ابراز پشیمانی کرده و از دادگاه طلب بخشش کرده و هر گونه تصمیم به قتل را رد کرده بود.

دادستانی ضمن رد این استدلال ها، اعلام کرد این اقدام برنامه ریزی شده بوده و یک ایدئولوژی بیگانه ستیزانه او را به این کار ترغیب کرده است.

گفتنی است، درسدن مرکز ایالت زاکسن است و طرفداران راست افراطی در این ایالت حضور فعالی دارند.

آنها مدام از دولت آلمان به دلیل صدور مجوز ورود بیش از یک میلیون مهاجر و پناهنده به آلمان در سال های 2015 و 2016 انتقاد می کنند.

اکثر این پناهندگان مسلمان هستند و گاهی توسط اسلام ستیزان و یا نژاد پرستان این ایلات هدف انواع حملات قرار می گیرند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا