جهان

فرماندار کادونا، کمپین نفرت علیه شیعیان نیجریه به راه انداخته است

دولت ایالتی کادونا و الرئوفی فرماندار این شهر در حال ایجاد «کمپین نفرت» علیه شیعیان هستند.

 

دولت ایالتی کادونا و الرئوفی فرماندار این شهر در حال ایجاد «کمپین نفرت» علیه شیعیان هستند.

آنها در نشستی که اخیرا توسط مقامات دولتی در موزه اراوا در شهر کادونا برگزار شد، شیعیان نیجریه، «کافر» خطاب کرده اند.

فعالان اجتماعی شیعی در نیجریه ضمن اعلام این خبر، افزودند: شعیان نیجریه خشم و انزجار خود را در رابطه با کمپین جدید «نفرت» که اخیرا علیه اسلام شیعی به راه افتاده اعلام می کنند. به ویژه سخنانی که توسط روحانیون وهابی در  مراسم معرفی کتاب در موزه اراوا در شهر کادونا گفته شده و فرماندار کادونا نیز میزبانی این نشست را به عهده داشته است. 

کتاب موهن ارائه شده در این مراسم «مغالطه باورهای شیعیان» نام داشته و شخصیت های وهابی شرکت کرده در این نشست مسلمانان شیعه را «تهدیدی علیه امنیت ملی» نیجریه خطاب کرده اند.

این فعالان می گویند که ما به شدت نگران هستیم که این عناوین خبری شباهت زیادی به عنوان های ترسناکی داشته باشد که جنبش های راست گرای افراطی در غرب برای ترویج اسلام هراسی در غرب علیه مسلمانان به کار می برند و در واقع شیعه هراسی هم اکنون معضلی است که توسط وهابی ها به راه افتاده  است.

به گفته آنها حکومت نیجریه براساس قانون اساسی باید حامی آزادی بیان مذهبی باشد و برپایی چنین نشست ها و تبلیغاتی علیه تشیع مخالف قانون اساسی نیجریه می باشد.

به گفته ابراهیم موسی، یکی از روحانی های شیعه نیجریه، سخنان گفته شده علیه شیعیان در این کتاب دروغ هستند و در واقع سخنان گفته شده توسط نویسنده کتاب را باید محکوم کرد که معتقد است مسیحیان و شیعیان را باید کشت و اموال آن ها را به غارت برد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا